|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Funderar på om detta är en information som överhuvudtaget borde vara med, har märkt en tendens bland vissa att skriva så många inlägg de kan bara för att räknaren ska ticka på. Detta gäller naturligtvis inte alla men det går att se en tråd hos vissa, de svarar och kommenterar allt bara för att få iväg ett nytt inlägg. Jag tycker att informationen om antal inlägg är rätt oviktig men jag kan ha fel? Vad tycker ni? | |
|
Ger ju en viss inblick hur aktiv man är eller hur länge man varit här. Men givetvis är inte all statistik sann... Det finns ju som bekant 3 typer av lögner: Lögner, förbannade lögner och statistik ;-) |
|
|
Jag tycker också att det är ganska trivial information. För min del får man gärna ta bort den informationen eller flytta den så att den endast syns när man klickar på någons profil. på eforum.idg.se har man ett system som gör att användarna kan sätta poäng på varandra om man tycker att någon gjort ett mycket bra inlägg eller liknande, det tycker jag verkar funka bra. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Det var ju en otroligt bra ide, låt läsarna betygsätta skribenterna om de vill. Detta borde vara enkelt att fixa, bara att klicka på profilen och ge ett betyg om man känner för det. | |
| Jag har dock mycket svårt att tänka mig att någon skulle sitta och skriva inlägg bara för att "räknaren ska ticka på"! Precis som det skulle medföra någon slags status att ha många inlägg på ett forum?? .....det känns väldigt "Lunarstorm", och jag bedömer att 99% av användarna här är betydligt mognare till sätt och sinne än 99% av användarna på Lunarstorm. | |
| Tja i vissa trådar kan man få känslan att man är på en chat . Tycker att man ska hålla sig till div tips som handlar om BMW och inte chatta med polarn över forumet. Det finns ju mail om man vill inleda en diskussion med en viss person. | |
|
ppeellee, Det håller jag fullständigt med dig om! För privat konversation finns många andra och bättre sätt att kommunicera än ett offentligt forum, exempelvis e-mail, ICQ/msn/AIM eller telefon. Troligen kommer detta bli bättre i samband med att BMWPower släpper den planerade(?) chat-funktionen (oberoende från forumet). |
|
| Där ser man ,detta har jag missat. Tänkte faktiskt föreslå en ren chat här på BMW Power men det var visst lite sent. | |
|
Kanske en övre gräns för inlägg per dag för nyare användare? Nej jag tycker inte direkt det finns problem men "post hunting" här på bmwpower. Tror ingen direkt orkar sitta och jaga inlägg? Anledningen till att det kan bli chatrelaterat i vissa trådar är för att många har varit registrerade här i nästan 2 år. Och efter 2 års skrivande tror jag det är mer eller mindre naturligt att forumet blir mer personligt. En peak hit eller dit tycker jag är helt okej. Det är inget statiskt uppslagsverk utan forumet är levande och personligt. Ska vi tro att 95% av frågorna blir korrekt besvarade eller har redan blivit besvarade förr? Det är ganska bra det, dessutom väldigt lite personliga attacker och bråk. |
|
bmwracing |
acey: Skulle en nyare användare vara en sämre källa än en som suttit här nåra år eller hur menar du? måste väl finnas många duktiga bmw-skruvare som inte ens känner till detta forum. mvh/ christer |
|
kan faktiskt hålla med. tycker oxå att vissa bara skriver in för att "få" inlägg. Ibland mycket meningslösa inlägg som att kommentera andras inlägg om smak o dyl. Man blir trött på det tycker jag. Och ofta så bytar ett ilägg somtalsämne helt oxå... mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
bmwracing: Eh har du läst mitt inlägg? Var har jag skrivit det? Bra bmwskruvar bryr sig nog ganska lite om antal skrivna inlägg (bortsätt från hasso då ;) space-x-plorer: Är det farligt om samtalsämnet får en annan vinkel om frågan är besvarad? |
|
| De flesta inbitna och duktiga BMW-mekarna finns inte på forumet, de är ute i garaget och skruvar. | |
|
Ta bort eller låt vara kvar...vem bryr sig egentligen? Summan av inläggen är ju ändå bara en indikation på avsaknaden av socialt liv ;-) Dessutom tror jag att om man har lite i huvudet så inser man nog att det är innehållet i inläggen som räknas och inte antalet. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Om det blir meningslösa inlägg eller att användaren skriver något som inte alls har med bmw att göra så finns redan lösning: Informera / Rapportera inlägg: Om du anser att ett inlägg bör tas bort, så kan du här rapportera inlägget. En moderator tittar sedan igenom inlägget och tar bort det om det bör tas bort. Hjälp oss att moderera forumet genom att använda den här funktionen. Om vi får din hjälp att få information om vilka inlägg som strider mot reglerna, så kan vi mycket snabbare ta bort inlägg. Ju fler som rapporterar ett inlägg, desto snabbare tas inlägget bort. Det hjälper oss också att få en uppfattning om vad våra besökare anser om olika inlägg, och vad som ska accepteras och inte. Varför anser du att inlägget ska tas bort?: (kryssa i lämpliga alternativ) Intetsägande rubrik. / Rubriken stämmer ej med texten. Inlägget hör inte hemma här. Det har inget alls med BMW att göra. Korspostning. Inläggaren har redan gjort samma inlägg tidigare. Personangrepp, åsiktsdisriminering, rasistiska uttryck eller liknande. Ytterst oseriöst inlägg. Diskussionen förmodligen enbart startad för att så många som möjligt ska bli förbannade. Reklam eller annonsering. Lyftning av inlägg (Uppflyttning av inlägg genom att skriva ovidkommande text som svar på egen eller annans inlägg). Annan orsak. Ange orsak: |
|
|
var meningen med den här tråden att fiska inlägg el ? ;o) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
men faktum kvarstår vi skulle slippa en del skräp om inte antal inlägg fanns, så är det på alla forum många tävlar om antal inlägg. Länk |
|
|
Varför vill man ha många inlägg, vad är poängen? Blir man en respekterad forumanvändare? Nej. Blir man en kändis i Bmwvärlden? Nej. Blir det lättare att hitta en partner? Nej, snarare tvärtom... Ta som exempel vår vän Hasso. Varför är han vår "guru"? Inte är det för att han skrivit överlägset flest inlägg utan för att han skrivit flest inlägg med vettigt innehåll! Är väl bara att inse att detta är ett bra diskussionsforum för oss Bmwfantaster och inte en dokusåpa. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
bmwracing |
Acey: Ja mena de du skrev "Kanske en övre gräns för inlägg per dag för nyare användare?" Jag tog det som att du mena att en ny användare inte skulle ha så mycket att tillföra här... du kanske menade nåt helt annat... sorry isåfall=) /// racing |
|
bmwracing: ah, nej fel :) Jo det kan tolkas så ser jag nu. Enklast vore väl att skita i att ha postcountern men jag har inte uppfattat det som ett problem, dock läser inte jag alla trådar :) Fel av mig självklart kan nya användare tillföra massor och en limit på inlägg per dag är nog fel. Kanske ska man däremot ha någon slags prövoperiod som tar bort den spärren? Jobbigt att administrera och sköta. |
|
|
acey: "Kanske ska man däremot ha någon slags prövoperiod som tar bort den spärren? Jobbigt att administrera och sköta" Jag förstår inte riktigt meningen med det där. För det första så tycker jag att nya användare ska få posta så mycket de känner för. Om det är de eviga frågorna typ "vad är vanos?" och liknande som ni vill ha bort, så finns det väl bättre lösningar. Sök funktionen som det refereras friskt och i viss mån irriterat till kanske kunde märkas upp bättre? Det kan väl inte vara så svårt att smälla upp en lite fetare text i forumdelen som hänvisar till sökfuntionen innan man skriver ett inlägg. Menar du att man bara skulle få skriva t.ex 1 inlägg per dag, eller bara en topic per dag då eller? Man kan ju ha fler frågor + följdfrågor att ställa. Plus att jag tror att många nya användare skulle ta illa vid sig, med all rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.