AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
608

E34 "550" med CSI motor.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Går det att få igenom en sån här brutal skapelse genom Bilprovningens reg.besiktning Länk ? Min tyska är inte den bästa men den ser ju ut att ha klarat TÜV.

Mvh. Patric

Min E32/38:a Länk

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Eftersom det inte är original kan du nog glömma det, såvida det inte finns nån lucka för specialbyggen. Gör en sökning på ombyggda fordon och bilprovning så tror jag du hittar information, har varit uppe ett par gånger tidigare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tyvärr kan du inte registreringsbesikta en bil bara för att den har klarat TüV. Bilen som du importerar måste vara original, annars måste någon form av intyg utfärdas från BMW att bilen är trafiksäker (eller något sådant) och det gör inte BMW. Annat är det i Norge av alla ställen, där kan du importera allt som är TüV godkännt, dock får du betala hundratusentals kronor i skatt.

Jesperado är nog mannen som du ska fråga om sådant här (jobbar som besiktningstekniker)

//Lövet

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ok, jag är med på resonemanget. Men var det inte någon tuning firma som "lastade" i V12:or i E34 karossen. Då borde det vara annorlunda eller ? Det rullar ju trots allt tex. modifirade Schnitzer BMW på gatorna här i svedala. En sak som Norrmännen har det bättre med ivf. ;)

Mvh. Patric

Min E32/38:a Länk

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Det är skillnad på en AC Schnitzer/Alpina/Hartge/osv och en 'vanlig' BMW som någon satt en annan motor i. De förutnämnda räknas som egna tillverkare, det är därför som det går att importera dem till Sverige. BMW har godkänt dem med andra ord, något de i princip aldrig gör annars.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hartge är inte godkända i Sverige...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vill du ha en Hartge/Schnitzer bil i sverige får du köpa en original BMW och sedan skicka ner den till Tyskland för modifiering. Krångligt men sant. Alpina går dock att få in eftersom de räknas som egen tillverkare vilket inte Hartge/Schnitzer/Hamann/Kellener gör.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Den bilen går inte att registreringsbesikta i Sverige i det skicket.

Endast Alpina är en egen tillverkare, inte AC Schnitzer eller Hartge.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.