|
|
|
|---|---|
|
Har för mig att detta har diskuterats förr, men jag hittade inget direkt när jag gjorde ett snabbsök i databasen. Någon med än jag som har problem med att de får spammail från "galleri@bmwpower.nu"? Jag har fått detta nu ett par dagar i rad och det känns tråkigt att man ska få skräpmail från forumet. Var ni inne och hittade nånting förra gången Janne och Tommie eller? Har för mig att jag har läst att ni hade hittat nåt i alla fall, men är inte riktigt säker på detta. | |
|
Detta är troligen ett virus som angriper BMWpowers mailfunktion. Detta virus går in i adressboken och skickar viruset vidare till alla som finns med där. ///David ///Coasthunter |
|
|
Nejnej. Någon kan säkert bättre än jag redogöra för Ganda-virusets funktion i detalj, men det är alltså inte vi som har virus utan någon besökare som en gång skickat in ett galleribidrag. Ganda maskerar sig genom att hämta falska avsändaradresser från adressboken. Vi har inte ens en utgående mailbox med den drabbade adressen, den är bara till för ingående mail. Inga smittade mail går ut från servern. Däremot kan man beklaga att så många är naiva och klickar hejvilt på okända bilagor vilket sprider viruset med rasande fart. Suck. Mvh /Janne |
|
|
Jan: Ja det var nog det som jag läste/kommer ihåg från förut. Jag slänger alla mail direkt som anknytningar till något som jag inte känner igen. Synd att inte alla gör så! Men det är ju tråkigt att det har blivit så här... Inget som ni kan bekämpa? MVh Tobias |
|
|
Vi har inga virus. Det kan däremot vara någon besökare som smittats med virus. Dagens virus är så finurliga att de söker igenom datorn efter alla tänkbara e-postadresser. E-postadresser kan exempelvis hittas bland tidigare sända eller mottanga e-post, men det kan även vara att man besökt BMWPower varpå viruset finner e-postadresser i "temporary internet files". Viruset är sedan så finurligt att det utger sig för att skickas från en sådan adress som den hittat någonstans. Det gör att det ser ut som om mailet kommer från oss. Så är inte fallet. Mailet har aldrig någonsin varit i närheten av våra datorer eller servrar. Jag rekommenderar alla att alltid använda antivirusprogram och uppdatera detta ofta, helst dagligen. Dessutom är det en fördel att köra Windows Update då och då. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Tommie// Jag anade en *suck* efter de sista två meningarna... Verkar tyvärr vanligt med spammail som man kan misstänka kommer från forumanvändares datorer. Fick ett tag mail "från" företag som figurerat i diskussioner. Men företagen i fråga var oförstående när jag hörde med dom... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian Larsson: Observera att det inte nödvädigtvis är just forumanvändare som drabbats av virus. Det kan precis lika gärna vara en vanlig besökare, eller från en dator som aldrig någonsin besökt BMWPower eller skickat mail till oss. Notera också att detta är inget som är unikt för oss. I princip alla domäner drabbas av detta. Tänk också på att det kanske far omkring tusentals mail runt omkring i världen med dig som avsändare, trots att din dator är virusfri. Skrämmande. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
kort efter att jag slängt in min före-detting i galleriet där jag skrev om bl.a bes.märke på en sidoruta bak från en ljudtävling fick jag ett mail från (tror att det var) jan söderman med rubriken sidorutor, i meddelandet var det bara en massa kryptiska tecken, svarade och frågade vad detta var och han hade visst aldrig skickat nåt mail till mig, hmmm schkummy, isn´t it "Brings Me Womens" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Jag har oxå fått ett antal Ganda mejl på dom senaste dagarna. På ett eller annat sätt härstammar det från bmwpower eller medlemmar. MEDLEMMMAR STÄDA ERA DATORER SKAFFA VIRUSSKYDD!!!!! Jag hoppas inte det finns mejlgrupper på som kan slippra ut. Var med i en seriös F1 grupp där adressen kom ut sedan var det kört... PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.