|
|
|
|---|---|
Toretto |
Lyckades den 8:e juni med bedriften att köra in i ett träd med min M3 -02, tog ett träd precis mitt på fronten i kanske 50 km/h, bilen _ser_ helt intakt ut förutom att motorhuven har ett fint trädformat intryck i mitten då. Ingen större fara tänkte jag, det fixar dom snabbt enkelt och lätt på BMW verkstaden. Bilen bärgades direkt till BMW Göteborg. Efter ngn dag fick jag ok från försäkringsbolaget och de kunde påbörja reparationen osv. Börjar höra mig för hur lång tid det kan tänkas ta och får som svar "ett par månader" (!!!!) och nu är det inte reparationstiden jag pratar om utan tiden innan de ens kan börja. Har legat på ett par ggr till efter det och fått väldigt flummiga svar allt från början av augusti till oktober. Alltså 2-5 månader, ingen vidare precision om man säger så. Såå #%! svårt kan det väl inte vara att planera tiden i verkstaden även om det är semestertider osv. Hade även lyckats med bedriften att inta ha ngt hyrbilstillägg i försäkringen vilket medför att jag får pröjsa hyrbil själv och det är ju lite lurigt att planera om man kanske skulle köpa ngn gammal skralt att ha under tiden eller hyra en månad till osv. Jag har inte krockat ngn bil innan och har NOLL erfarenhet av annat än standardservicen vad gäller verkstadsbesök. Undrar därför: 1. Är det "normalt" med så överbelagda BMW verkstäder ? Uruselt tycker jag isf och ser det som en stor nackdel för varumärket, för mig stod BMW för mer än bara körglädje innan iaf. 2. Är det acceptabelt att vänta så länge ? Finns det inga riktlinjer/rekommendationer för vad som kan anses acceptabelt ? 3. Vad finns det för alternativ, misstänker att jag inte kan lämna in en M3:a i vilken verkstad som helst lixom. |
|
Krockade min E46:a med ett rådjur, På BMW i Borås(Torestorp) beräknade dom med att kunna börja med bilen om 6-7 veckor då var det inte semester-tider... Åkte istället till Våge på Skadecenter i Borås han åtog sig jobbet o började beställa delar redan första dagen... va klar på cirkus 2 veckor(bytt delar för cirkus 30000:-) o ett helschysst jobb... Bor du i närheten av Göteborg, Borås kan ja varmt rekomendera Skadecenter... Lycka till... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
Toretto |
Tack för tipset, bor i Gbg och är gammal Boråsare så det är ju perffa, skall checka med dom. Jag vet dock att BMW Gbg har gjort en "besiktning" av bilen och beställd delar á 130k .. Men sen har det varit stendött. Var det en M3:a du lämnade in där ? Vad som händer med nybilsgarantin om en icke märkesverkstad gör jobbet är en annan fråga... |
|
Så lite så, Va en E46 328i men som äkta pedant jag är så är jag lika noga om det hade vart en 240 som en F50 =) lika med schysst fix, tyckte huven satt nån millimeter fel först när ja hämta den, sa till om det o fick komma tbax dan efter o den korrigerades till belåtenhet...Han köper va ja kommer ihåg delarna från BMW-verkstäderna så det är väl bara att omfakturera delarna BMW beställt till honom, hade min me hos BMW nån da men sa bara till att så här jävla länga kan ja inte vänta, min va ju inte körduglig heller o körkåt som man är så... Hör med Wåge om nybilsgarantin det löser han säkert har ju satt ihop krockade Ferrari, Porschar m.m. Vågar inte säga mer nu ifall han skulle va på semester eller nått o ja får äta upp allt ja skrivit hehe *ler*... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.