AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
969

Lackförsegling i gbg

Hejsan, skall fixa min bil men det finns ju ett uppsjö av olika firmor. Har varit på Mr. Cap och fått pris på ca 1900 den billigaste varianten, ca 3500 dyraste. HAr ngn erfarenhet av några andra firmor eller Mr. Cap? Vem är "bäst". Sämst? ska man satsa på en billigare variant el. en dyrare som skall "hålla" flera år? hmm.. Kanske någon här som kör lite extraknäck? el. utan kvitto...

I alla fall vem skall man välja? Har en svart bil.

tack på förhand!!
Länk

Jag har ringt runt väldigt mycket samy använt mig en gång av en billig utan kvitto.
ALDRIG MER det blev bara skit han fick göra om det tre (3) gånger ändå blev det kasst!

Vill ha max lyster eller vill du mest lättskött vill du tvätta ofta eller vill du tvätta sällan vill du vaxa själv eller...

Jag gillar att tvätta bilen ofta jag vill ha bilen perfekt så lackskydd kan jag inte ha, då det slits ner av mitt tvättande.
Jag tänker lämna in bilen för vax o polering 2-4 ggr/år och vaxa själv 2-3 ggr/år......
Jag gillar känslan av smeka den nyvaxade lacken o det får man inte med lackskydd.
Mitt val efter rundringning o lite besök o referenser blev KRONREKOND de tar min bil på fredag.

Länk
tack för ditt svar. Det "billiga" alternativet var Mr. Cap o de kan väl knappast förstöra bilen? JAg tvättar min ofta. bilen mitt största intresse så att lämna in bilen är mest för att få väck alla repor och dyligt som jag inte får väck själv. provat att vaxa själv och bara repade lacken ;-(

kronrekond? var ligger de? priser?
De tar 900-2200 för rubba-rengöra-polera-vaxa beroende på hur dålig din lack är.
För du skall väl inte heller lackförsegla antar jag, om tvättar o vaxar lika mycket som jag.

Kronrekond ligger i sisjön, sök i google...

Länk
Aha okej har aldrig tänk på dedär trodde man lackförseglade allt. Så man kan välja enbart rubbing/rengörning/polering mao.. får nog prata med lite andra firmor och besöka dedär kronorna..

tack!!
estoril:

Länk
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Testa Otterhällans biltvätt, han är riktigt duktig och mycket nogrann.

Länk

Rekomenderas!!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Estrril: Prova ditec oöverträffat det bästa av dom jag funnit ut och provat. Kolla www.ditec.se där hittar du ditt lokala kundcenter.
Lycka till
Asken
Nu har jag provat lite fram o tillbaka, mina rekomendationer blir att du åker till Borås.

Där har du Ditec samt en Hagman lackförsegling som jag tycker mycket prisvärd, 2950 kronor inklusive lånebil samt garanti på behandlingens varaktighet.

Tvättskola ingår vid ett återbesök efter två veckor.

Du har mail...

Länk
kilen: Om du gillar att tvätta så gör enligt Askens (och andra rekondares rekommendation).
* På med biomicro (utspädd snäll avfettning), låt verka
* Högtryckspola extremt noggrannt
* Schamponera med ny (eller extremt ren svamp) lägg i princip ingen kraft utan låt svampens tyngd vara nog.
* Skölj av, antingen högtryck eller med hinkar.

på detta sätt håller du med mekaniska slitningen på lackskyddet nere till ett minimum och får det att hålla länge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.