|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en bmw 750ia -91 jag undrar om skivorna är kass? när man bromsar så vibrerar framvagnen(ratten) när man tittar på skivorna så har en skivan ett spår i mitten undrar om de kan vara felet? även till salu 39900 mkt fin | |
| Troligtvis är det så att skivorna är skeva, skakar ratten bara när du bromsar??? | |
|
hej det är bara när man bromsar som det vibrerar. ska ta å köpa nya skivor då. Mvh |
|
|
finns även bussningar som brukar gå caserbussningar tror jag se heter ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Spår i mitten ? har ett liknande på en av mina skivor fram och det vibrerar i bland vid tunga inbromsningar, ska ta och öppna upp och kolla så att jag inte fått in nån sten. Tror nämligen att det kan vara nåt sånt som orsakat mitt spår i skivan. kolla så att det inte är nåt sånt eller att skivorna blivit skeva. tror inte att mina skivor är skeva och jag har rätt mycket gods kvar på dom 302 mm skivor med porsche fyrkolvs ok. i mitt fall är det mer troligt att skakningarna beror på kassa lagringar på framfjädrarna. //Micke |
|
|
Om skivorna endast är skeva, men fina i övrigt så kan det hjälpa med att lägga sig efter tex e4 och köra 110 (eller mer) och gasa fullt och bromsa så pass hårt att bilen inte orkar öka. Kör så ett par hundra meter och släpp sedan på bromsen och fortsätt att köra fort ett tag. Då har skivorna hettats upp så pass mycket att de med lite tur kan bli bättre. Självklar sliter detta en hel del, men kan vara ett alternativ till nya skivor. Har funkat för mig på två biler och jag vet flera andra som det också har funkat för. OBS! Jag tar inget ansvar för detta! Hej hopp! |
|
|
ok tack för alla svar. har sett att ena fälgen fram är lite oval efter en trottoarpåkörning kan de vara de som spökar märks ju bara när man bromsar borde de då inte vobla lite när man kör också? Mvh ps någon som vet vad man kan få fälgen tilrättad? = 18tums tcf fälg någon som vet nått om dom fälgarna kanske en st till salu? |
|
NIER |
Prova Intera i Västberga/Stockholm Niklas |
|
Att bromsa så som du säger tror jag inte fungerar.. när skivan blir så pass varm så blir den säkert bara värre... Mvh/ Daniel Länk |
|
Esa |
Här är lite intressant läsning om bromsar. Länk |
|
Kan även vara spindelleden som gett sig. Har samma problem med sprillans NYA skivor och belägg på och i mitt all har verkstaden sagt att min vänster spindel led är kass.. Bytes nu till veckan... By Honkies the one and only =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.