AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.606

BMW verkstad i norrland

An
14
Anti
525ia -92
Tja,
Finns det någon som kan rekomendera en BMW mek kring Piteå, för jag är där och behöver byta bromsar.
Tack på förhand.
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Englunds Bil i Luleå är auktoriserad BMW-handlare och verkstad.

=) Hans Olof
Shady
var bara beredd på att få vänta ett tag innan du får nån hjälp där..

när jag har varit där och köpt reservdelar har jag aldrig fått vänta under 20 min fast det har varit tomt i affären
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hmm..har vart på Englunds i luleå ett tiotal ggr och köpt delar.. jag har då alltid blivit bra bemött och fått hjälp av personalen där på en gång..lät ju skummt att få vänta 20 minuter.

//Roffa

--------
Min BMW - Länk
Shady
jo man blir alltid bra bemött men iaf jag brukar få vänta ett bra tag när jag kommer in där
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
har aldrig fårr vänta mer än 5min på hjälp och har jag haft problem med bilen ha de fixat det på en gång, så jag har då inget att klaga på hos dem

Joakim Eriksson
BM
31
BMW_Mackan
328iC (M3)
Jag har inen erfarenhet men Bil och Maskin i Piteå fixar oxå BMW. Dom är inte auktoriserad BMW verkstad men jag har hört att dom är duktiga.
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Bil & Maskin är duktig, sen finns det en verkstad vid Statoil i Hortlax som visst oxå är duktiga och seriösa. Stefan på Bilhuset i Öjebyn är oxå bra, tror nog att han fixar de flesta bilmärken.

=) Hoppe
Shady
vad har bli&maskin och verkstaden vid hortlax för priser...har ett oroande fel på min 525 som måste fixas...gissar på att bmw länsar mitt bankkonto..

har ett väldigt högt skrapande ljud när jag svänger och har växeln i svänger jag utan växel är det knäpptyst
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Jag har tänkt precis som du att Englunds kommer att ruinera mej så ja har lämnat in dom på andra ställen. Men ack å ve va fel man kan ha för BMW vet oftast vad det är för fel på grejerna och vet hur man ska laga det å inte som en verkstad som skruvar i en mängd olika märken, som kan ta en hel del tid på sej vid felsökning å även sedan vid reparation.

Jag är mycket nöjd med Englunds priser och bemötande. Har inget att klaga på.

//John

B M W - Do I need to say more!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.