|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag blev mer uppgiven än arg. Bilen blev utsatt för vandalisering igår natt. Någon har rispad lacken runt om bilen. Bilen stog mitt i "stadens" centrum mitt emot Hotel Borgholm. Varför måste Jante lagen alltid få såndana utryck? Vad är det för fel på folk? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Nää vaff.. vilka svin , nackskott-grop-bensin-tänd i nämd ordning din som va så fin också. lider med dig He makes the sign of a Z |
|
|
Tyvärr är folk funtade så nuförtiden, fråga mig däremot inte varför det ska vara så svårt att skilja på vad som är ditt och vad som är mitt för jag har inget svar. Beklagar verkligen.. |
|
|
Z3c 4 ever! va f-n jag blir så lack när jag ser och hör sånt varför kan det inte låta våra bilar vara ifred?? Hur mycket blev det? Är det djupa repor? skicka ett mejl på min privat om du vill Jag lider med dig....... |
|
|
*morrar ikapp* /eFx |
|
|
Starre: det blev tre repor. En på varje sida och en på kofångaren bak. typ 60 cm varje. Rätt djupt, gick igenom båda sikten av lack men stannade vid primern och kom inte åt metallen. Ska till If i bershamra och besiktiga bilen . det lutar åt omlack av båda backskärmar och kofångaren. Tur som det är är självrisken låg : 1000. Hoppas det inte påverkar premien. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
För övrigt lite eftertanke: har under Ölandsresan råkat ut för följande: - blev nästan prejad av vägen av en Volvo 240 med ett klistermärke i bakrutan där Kalle (Kalle och Hobbe) pissar på en skyllt som det står BMW på. - Stod och vaxade bilen efter tvätten vid OK macken i Borgholm när en passerande medelålders man vässte högt till sin son: "kolla djävla Stockholmaren: har tror att han är nåt bättre med sin djävla BMW" (har för övrigt starka mistankar att det kan vara han som rispade bilen) - Blev tillsagd i Kalmar var jag kan stoppa min "fula BMW" någonstans känner man sig välkommen? Jag tror att jag hellre då spenderar mina pengar någon annanstans i framtiden. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 Ever!: Kommer du till brostuga i kväll? Din text är helt otrolig vad har hänt med sverige? |
|
Lasse H |
Z3c 4 Ever: Då var det din silvriga jag såg för typ 2 veckor sedan på p-platsen vid kajen i borgholm (där egentligen bara fiskarna får parkera) ? Snygg var den då i alla fall. Tur att man har egen tomt att ställa bilen på under semestrarna på öland. Låten inte riktigt klokt det där med alla konstiga saker som hänt dig där!! Fast just vid strand hotell bör man kanske undvika att parkera sin bil över huvudtaget. För många fulla fjortissar som dräller runt terassen där om kvällarna.. Om jag inte finns helt fel nu så var det en söndagkväll jag såg din bil där. Många berusade fjortissar såg jag oxå. Nåväl, hoppas din bil blir fixad snart!! /Lasse H (som kommer finnas på öland om 1 vecka igen, med sin Z3:a..) |
|
Z3c 4 ever: Fy fan va tråkigt, jag lider med dig. Kommer du i kväll till brostugan? kanske man får se förödelsen?? Det blir inte bilen när man ska till Borgholm i alla fall. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Lasse: Det var min bil du såg. Jag hade den vid strand bara på dagen just på en söndag under kort tid. Den blev vandaliserad utanför Hotel Borgholm på fredagen, där är lite lugnare än utanför strand trodde jag. Var det du som hade den gula Z3:an? Starre: jag är ganska förkylld så jag hoppar brostugan i kväll... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
z3mpower: vi syns där |
|
Lasse H |
trodde väl att det var du, med bmwpower dekal i bakrutan o allt. ok, det var utanför hotell borgholm det hände, läste lite fort första gången. det borde ju vara lugnare där, men ska du stå i 'stan' flera ggr skulle jag nog köra in bland kåkarna som ligger bakom tennisbanan. där är det lugnare. min är oxfordgrünII så det var inte min du såg där inte. har alltid trott öland var ett lugnt ställe, även i borgholm, kommer nog att vara lite mera vaksam i framtiden nu.. /Lasse H |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja då är det ingen idé att ge sig över på andra sidan bron nästa vecka utan hålla sig kvar på fastlandssidan ??? Om det är så dom behandlar sina BMWturister. Sånt här gör att man ibland funderar att köpa nån bil som man inte behöver vara rädd om, Saab ,audi eller nått sånt :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Är det inte så att man inte skitar ner på sin egen bakgård! Troligen är det fulla turister som åkt till Öland för att kröka skiten ur sig. När de sen lunkar hem på natten nerspydda och äckliga, dumpade av kvart i tre ragget och känner sig allmänt kass så står det plötsligt en snygg bil ivägen, då kommer även avundsjukan och nyckeln fram, ett par snabba streck i lacken och de känner sig som kungar igen, för åtminstånde finns det nu en som kommer att känna sig än djävligare i morgon. Denna gång blev det tyvärr Z3 c 4ever. Plötsligt börjar man inse att åldersgräns på dricka kanske inte är så dumt, tänk om ingen köpte ut/langade åt snorungen som repade bilen, så mycket bättre det hade varit. Sen kan det ju vara en av alla dessa psykfall som Göran P. och resten av regeringen vill ska gå fria för att de ska kunna lyfta feta löner i stället för att bekosta anstalter och psykhem. Hoppas du får en bra lackare till din bil Z3 c 4ever och att vi snart får se dig och din bil på träffarna. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Då var jag på If besiktning igår och fick alla försäkringspapper klara. Problemet är väl att alla lackfirmor verkar ha semester stängt. man vill ju inte köra runt i repig bil hela sommaren )-: Någon som vet nån lackfirma som har öppet och inte så värst långa vänte tider? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3C, asså det du skriver om han som väste till sin son.. på ren svenska, va äre för jävla uppfostring av sitt barn? Helt sjukt.. /eFx |
|
|
Som om det inte var nog : tjejens pappa fick en bakspegel bortsparkad på sin bil i torsdags i Borgholm (ej BMW). Inte långt ifrån där min bil stog när den blev vandaliserad 2 veckor sedan. Så en varning för borgholm igen. Det verkar vara vandalismens högborg. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Beklagligt & det värsta är att man sällan får tag på idioterna som pillat på ens bil... Appro på dom andra grejerna du råkat ut för på pland kan jag dela med mig av vad jag fick höra när jag va där på midsommar. När mitt ex klev ur bilen vid sitt sommarstuge område kommer tåv "volvoraggare" fram å tittar på bilen, på mitt ex & på mig & säger, till mitt ex: - Du tjejen, du vet väl om att Boxstern är den billigaste Porschen, jag skulle skämmas för att skjutsa en tjej i en sån... Men så är det i det här landet tyvärr, deffenitivt inte ölänningarnas fel att många idioter samlas på den fina ön.. Ett parkerings tips i Borgholm är annars tre kvarter "mot stan" från strand hotell, där ligger en liten forbollsplan, på gatan utanför den brukar jag alltid parkera hela midsommar helgerna & har aldrig råkat ut för några problem, lite avsides för ligisterna... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Min bil och en kompis e46 har stått längst ut på kajen i närmare en vecka utan åverkan. Det var under SM seglingarna där. Tricket är väl att inte stå nära den där hemska korvkiosken. Automat är bekvämt |
|
|
Skippa Öland och hälsa på dårarna i väster. "Where's the party??" Var standardfrasen i Köpenhamn när man gled in i M Roadstern, Danskarna har inte många fina bilar, så för dem är en Z3 som en Ferrari F60 för oss.... Alla!!! Beundrade den då riktigt skitiga bilen, inga problem att parkera utanför Christiania ens... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.