AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
400

fråga angående AC på 750

från vilket år är det inga problem med AC angående påfyllning av median som finns nu

blev 750 bättre något år vilket år då

vilken utrustning tycker ni att det måste bara vara i en 750 som ska gå mest på vinter året i mellan sverige

jag vet att det ser underligt ut angående AC frågan eftersom jag har tänkt köra bilen på vintern men jag tror att den dagen jag ska sälja bilen blir det mycket smidigare att få den såld
Hänger väl mer på om det är nya gasen eller ej. Polaren har en M5 från 1990 med gamla gasen och jag har nya i min 92:a Så det ändrades nog från 1991?

Detta kan du kolla på en klisterlapp på kylaren dock där det står vilken gas det är och du kan även hoppas på att lappen är grön.. :p

Vidare kan man fylla i nya gasen i dom gamla systemen om det är tätt...Ofta är det dock inte det och då kan man många gånger lika gärna bygga om systemet när man är där och river.. men men från fall till fall.

Utrustning som är bra? Beror ju på hur du menar... Tygklädsel är ju skönt på sommaren och vintern men nära omöjligt att sälja bilen sen. Antispinn är ju ett plis med stor motor, bakhjulsdrift och vinter...

Mvh
John
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Skinn är standard i 750:in även antispinn är standard på -91 och nyare.

92 började AC:n fyllas me R134a
Men de 750 med tyg då? Vi har 2 st som jag brukar se utanför jobbet, var detta något man fick beställa extra då eller?

Mvh
John
Kostnadsfritt tillval?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.