|
|
|
|---|---|
|
Jag skrev för ett tag sedan om tickande/rassel på tomgång med varm motor. Nu har upptäckt ett antal fenomen som uppstår i samband med detta: Kör jag i jämn fart låter det finfint, inget rassel eller tickande, inte ens om jag ligger och segar i 1500rpm, Trycker jag däremot ner kopplingen så hörs ett rejält rasslande ljud, och det känns även i kopplingspedalen. Detta inträffar endast när man har kört några mil så att motorn har hunnit bli riktigt varm. Det verkar även vara lite slumpvis, ibland mindre, ibland mer. Rasslet/tickandet fortsätter en liten stund efter att man har släppt upp kopplingen. En annan sak jag har märkt är att om jag har kört långt och låter bilen stå på tomgång (med rasslet/knackandet) så minskar det markant efter ca en halv minut). När motorn är kall känns kopplingen helt normal, inget missljud, inget knackande ljud. | |
| Hm, ingen som har råkat ut för samma problem som mig? | |
|
Har du bytt glödstiften ?`;-) |
|
|
Låter som urtrampningslagret är dåligt. Om du använder "sök inlägg" och skriver in ordet urtrampningslager, får du en del att läsa, då detta har diskuterats en del gånger. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.