|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
dali: Jo fast dessutom har E65an fått stryk i både vägenskaper och sportighet, och dels kom bilen sist eller näst sist i AMS stora vintertest. Fast frågan är hur mycket journalisterna följer strömmen? De test man läser nu så får e65an ofta stryk av både audi, jaguar och mercedes. Men tittar man i AMS så har e65an högst poäng än de andra bilarna (när bilen testades första gången). Klagar en på design och idrive så gör alla det? Känns lite som det ibland. Personligen tycker jag att faceliften gör bilen snyggare, men jag tycker inte den var ful innan faceliften. |
|
| Acey... Om vi snackar om samma vintertest nu så kom 7:an 2 :a i testet.. och de skrev att om det gällt sommarunderlag hade den vunnit. AMS nummer 1-03 | |
| Leonardo: Kan inte varit samma test, jag ska kolla i helgen när jag får tillgång till tidningen. | |
chrille70 |
Jag tycker snarare att Audi A8 är i större behov av en facelift. Maken till mesig och intetsägande bildesign har man väl aldrig sett!!! Nya A8 ser redan gammal ut efter bara ett knappt år på marknaden... Mvh Chrille |
|
chrille70: Jo, det är möjligt men det får du diskutera på nordicaudi.com för den här tråden handlar om E65. :P roadZter |
|
|
I den sista länken i från Ollen så har dom ju verkligen snyggat till den rejällt.. dock diskret men helt klart snyggare än den gammla.. men den gamla är fortfarande läcker som få! Sen att folk inte vågar köpa 7:an är för att BMW ha för många "gamla" Merca ägare! ;) Fega rakare! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Enligt TV får både S och A8an bättre betyg än 7an. Jag tycker faktiskt att det är konstigt att en bil kan få sämre betyg (en hel stjärna) pga iDrive. Ingen annan som tycker det är märkligt? Det är som att dra ifrån en stjärna för att det är för dålig bas i ljudanläggningen. Hela grejen med iDrive är att man egentligen inte behöver vara där att pilla om man inte behöver. Det är inte så att öka kylningen på kliman är 15 knapp tryck bort med iDriven. Snarare är det information som föraren inte behöver men som han ändå kan få, vilket för det första görs bäst stillastående i vilket fall. Att sedan övriga tillverkare kopierat iDrive fast gjort en light version nämns sällan. |
|
|
Acey: Lite granna som Amerikanska test... Finns det mugghållare????.. Inte.. en Etta!!! Vi har blitt för besatta av alla elektronik i bilarna och fokuserar oss för lite på det vettiga!! Bilen i sig det vill säga! Skulle aldrig tacka nej till en 7:a Faceliftad eller ej! Men att köpa en är lite overkill då de är lite väl törstiga (de som är i min prisklass då) De nya verkar ju vara "relativt" bränsle snåla =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
| Var ute och testade E60 (520i) härom dagen och inte fasen känns I-driven speciellt lätt/snabbhanterbar! Jag är väl iof inget teknik/datafreak men heller inte störande ointelligent (inbillar jag mig iaf). Har man haft bilen ett tag så lär man sig säkert men det är väl det som borde vara vitsen, dvs att den skall vara snabbt, logiskt enkel att hantara, och inte kräva nätter med instruktionsboken. Inte minst för medelålders typer som jag själv som torde vara en icke oväsentlig del av målgruppen. Nåja det är ingen stor grej men definitivt inget plus heller, som det borde vara. Den blir säkert bättre och enklare med tiden och på faceliftade 7:an och nya 3:an. | |
| Vad exakt var det som var svårt ollen? | |
|
ollen, håller med. Jag ÄR ett "datafreak" (jobbat inom IT-branschen sedan 1995) och brukar klara av i princip alla tekniska prylar utan manual ... om de är vettigt/logiskt designade. iDrive är egentligen inte en komplicerad manick, det är bara att BMW inte lyckats få till gränssnittet så att det känns kogiskt och lättarbetat. De borde ha tittat mer på hur Windows fungerar, då hade de haft 95% av användarna "gratis". Jag försökte kolla hur stereon var inställd (vill alltid provlyssna med neutrala toninställningar) och hade så mycket besvär att hitta fram att jag var tvungen att stanna bilen. Vilket jag iofs rekommenderar för alla iDrive-sessioner, stanna bilen först. Jag har ALDRIG behövt stanna bilar tidigare för att ratta till inställningarna för stereon ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.