AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
660

Reläer till ac...

Ma
31
Matthiaz
325i -92 e36
Hejsan!
Jag har ett litet problem. Har felsökt min ac i bilen(325i -92) och kommit fram till att de är något relä som inte verka fungera. Jag kan inte hitta vilket relä som är vilket till ac:n. Reläet till "fläkten hittar jag men inte de andra. Finns de nån som vet vilka relän som går till ac:n? Eller är de nån som har/haft liknande problem som jag?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Beskriv ditt problem ! jag är nog inne på samma har du fyllt gas !?

Mvh/ Daniel

Länk
Ma
31
Matthiaz
325i -92 e36
Mätte upp och de var mer gas än de brukar var i ac-system, har kollat tryckvakten och kompressorn, men de är ok. Men jag får ingen ström fram till den där magneten. Så jag antar att de är ett relä som styr de där och de verkar som de reläet är trasigt isåfall... Vet du vilket de är?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Ja jag e inte så jävlig på ac jag skulle oxå vilja veta om det är relät om där finns ett ...tänds din lampa til ac i bilen när du kör igång den !?

Mvh/ Daniel

Länk
Ma
31
Matthiaz
325i -92 e36
Japp, allt verkar funka som de ska. De dumma är att de står ju inget i instruktionsboken om vilket relä som går till vad heller, varken den svenska eller den tyska.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
är du säker på att det inte är kondensatorn !
Länk

du har testat detta !?

Länk

Mvh/ Daniel

Länk
Det är ju inte alldeles säkert att det sitter vanligt plug-in relä just för start av kompressorn, kopplingen drar inte så värst mycket ström, runt 3A eller så. Den kan styras direkt från AC-styrningen, via alla tryck och tempvakter osv, möjligen via ett inbyggt litet relä på nåt kretskort osv.

FP
Ma
31
Matthiaz
325i -92 e36
Jag är ganska säker, men jag ska nog titta över alla tänkabar grejer, för de e ju så varm nu som man håller ju på att få ett frispel!
Ma
31
Matthiaz
325i -92 e36
Jag är ganska säker, men jag ska nog titta över alla tänkabar grejer, för de e ju så varm nu som man håller ju på att få ett frispel!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Hur vet man om kondensatorn är kass !?

Mvh/ Daniel

Länk
Om kondensorn är läck så försvinner gasen, kompressorn startar ej pga lågtrycksvakten, alt, startar och slår ifrån igen efter ett par sekunder.

FP
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
ok ! min stártar men jag tror där fattas gas ! får fäl fylla och testa !

Mvh/ Daniel

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.