|
|
|
|---|---|
|
tjenare alla BMW älskare, e ny på forumet och kommer med ett litet problem. Så här ligger det till: eltakluckan till min 320I -90 krånglar, men det är inte motorn som krånglar utan det verkar som luckan har svällt dvs e för liten för hålet, kan detta stämma, nån med liknande problem? mvh glidarn e30 | |
|
välkommen ! kanske listen runt om har svält testa byta den ! eller så är luckan inte rätt inställd ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Tack för tipset! e det dyrt o svårt att byta listen, man vill ju helst inte få in vatten. mvh glidarn e30 |
|
|
jag tror inte det ska vara så svårt aldrig testat själv det är relativt lätt att ta av själva luckan. du hissar den i upp läge sen är det väl skruvar i sidan så du får av den. sen är det väl bara att pula dit den ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
OK, ska testa det, vill ju att den ska fungera, speciellt nu på sommaren. mvh glidarn e30 |
|
|
jag använder denna tråd istället för att skapa en ny, vad menar du med att takluckan inte är rätt inställd? när jag hissar igen min taklucka (eltaklucka , 2 lägen) så är den sne dvs på passaserar sidan så går den inte helt igen vilket den gör på andra sidan som om dom ligger fel? verkar som nån varit å brytit i den medans den varit uppe :( vad kan man göra? sen undrar jag om ni varit med om att det lilla drevet till takluckan som driver vajrarna, själva drevet 2 cm i diameter, blivit nött? ett aluminium drev med snea kuggar. mitt är så nött så motorns slirar på drevet ibland, hur kan man fixa det? mvh |
|
|
jab orde gå det bästa är att sticka till skroten och fixa hela modlen utom luckan som du sen lägger över jag tror att det finns brickor man kan lägga för at den ska lägga sig perfekt... Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.