|
|
|
|---|---|
| Tjenare har fått bra snurr i kärran men varför laddar den bara 04 på ettan ock tvåan för att sedan ladda normalt på resterande växlar. Länk | |
max f |
menar du laddtryck? för turbo eller? |
| Ja det menar jag. | |
Robbe-325T |
Kanske för lite mottryck för stort avgashus...å så vidare |
Toballan |
Bra fråga! Jag har själv funderat på samma sak, 0,4 bar i ettan, 0,8 i tvåan och normallaatryck först i trean!? Hur ökar man mottrycket isåfall? |
| Vad använder du dig av för styr programvara ? | |
|
Aha.. ett sånt där bygge, då har du väl ingen.. Då är bästa gissningen för stort avgashus. =I |
|
Toballan |
Jag är int så säker på att det är avgashuset som är problemet.. Först hade jag en Schwitzer s1, den har ju ltet avgashus, mindre är garrett t3(?) Sedan bör jag kamaxel och turbo till Schwitzer s2. Men problemet kvarstår. Hur stor inverkan har långa tryckrör vid fördröjninfg av ladtryck då? |
|
borde väl inte ha så stor betydelse. Ett måste med långa rör om du har lång duration på kammen och turbo (minskar motttrycket-> får högre fyllningsgrad vid överlappet), om du vill ha den att gå bra på lägre varv så länge som turbon inte laddar. och lika långa rör är oxo bra så inte pulserna stör varandra. Rätta mig om jag har fel! |
|
| johnnyB Det är autronic . | |
| Nu vet jag inte hur autronic fungerar.. men att den laddar mindre på lägre växlar är nog helt normalt eftersom det är så momentbegränsningen funkar på andra system.. | |
Toballan |
norrback: Jag tänkte på tryckrörens längd till och från intercoolern. Kan dom ha stor inverkan på frödröjning av laddtryck? Inte grenrörens längd, de är lika långa och väl anpassade för motor och turbo... |
max f |
jag tror mer på att varvet har större betydelse att rören gel liten fördröjning det är ju sant men det som spelar roll är om systemet är byggt för pulserna eller jämt flöda det går att bygga båda samtidigt men det är lite avancerat men dock effektivt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.