|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Hallå När bilen står på tomgång och jag klampar till på gasen så säger det bwa-wroom inte bara wrom som det ska göra. den nästan spikar till innan den varvar upp. någon som har några förslag ? jag tänkte att det kan vara pga lågt varvtal iom automatlådan? väl uppe i varv så går den som den ska. jag stog och provade (provocerade) den flera ggr idag för att visa min bror då spikade den till en gång och varningslampan för elstörningar i motorn tändes. (slocknade dock när jag startat om bilen) Tacksam för förslag på åtgärder. David |
|
har du öppet filter !? Mvh/ Daniel Länk |
|
D-diddy |
nej det är ett sånt där man skjuter ner i luftboxen, ser orginal ut. och det hörs inget brölljud som på en puch dakota ;) så jag tror det är orginalfilter i. David |
|
Ja jag hade samma symtom innan dock med öppet filter kolla så att ditt gummi mellan insuget och boxen är trasigt då kan den ta tjuvluft där ! Mvh/ Daniel Länk |
|
D-diddy |
det ska jag göra. tack för tipset. David |
|
detta är troligen inte alls ngn lösning på ditt problem, ville bara säga att jag bytte tändstift i min bil idag, och med dom nya stiften så om man står på tomgång och varvar lite så svarar den lixom direkt, det känns inget motstånd samt att det känns som att motorn arbetar mer "fritt"....med dom gamla stiften så kunde det ibland ta ända upp till 1 sekund innan varvet började öka....troligen inte stiften som ditt problem beror på, låter som ngt mycket mer avancerat.. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
D-diddy |
ja vi får se, jag har service inbokat om en vecka. Insp.1 så då byter dom ju stiften. hoppas hoppas ;) tack för era svar. David |
| Hej jag har precis samma symptom på min 323iAT någon som har någon idé | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.