|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Någon som kan säga om det finns några problem med dessa motorer,eller går de klanderfritt och är slitstarka som jag fått höra har även hört att de tar lite bensin stämmer det ? Mvh | |
svintoleffe |
Sköter man service och tar det lungt inget gasande över 2000 varv när den är kall så håller den ruskigt bra. 1: kända proiblem med dom, det är att man gsar för hårt när den är kall eller kokar en. Topparna spriker ruskigt lätt. Sen kolla så att kammen är färsh på den, kolla oljetråget då det sitter ganska illa till.. Det viktigaste är hur servicen är skött på den. |
|
Pratar vi M20 eller M50? /T.P. Länk |
|
|
Formulerade mig lite klumpigt ,borde sagt att det gäller m36 mod 325 |
|
| svintoleffe tänkte nog på gamla modellen E30 med M20 motor, en E36 har M50 motor, 24 ventiler och kamkedja. Inga större problem med de motorerna. Från 93 års modell kom vanos (variabel kamtid - sök på forumet för mer info...) som sänker bränsleförbrukningen något, samt ökar vridmomentet på låg och mellan varv. Ingen effektökning dock. | |
svintoleffe |
Det som pajar på dom motorerna är vattenpumpen, då något geni kom på atrt dom skulle ha ett skovelhjul av plast där. Leffe |
|
Ja då får dom sålt fler reservdelar också ju... perfekt! :O Hehe nä men jag håller med... har också bytat ut min vattenpump. Bytade även termostaten då för säkerhets skull. Annars har jag inte haft några motorproblem med den motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.