|
|
|
|---|---|
|
Hej. BMW 325i- 93 Vet inte vad detta kan vara för fel. Märkte de först idag... Konstigt ljud.. Men idag såg jag felet.. Min kylfläkt startar och stannar om vartannat. Vet inte om de ligger på gränsen elelr inte för att den skall kyla eller inte. Kan det vara nåt som är fel? En annan sak är min servo. ibland då juag drar i ratten så brummar de liksom till låter ja vet inte inget doft ljud låter ganska hårt och mörkt då jag vrider i ratten. har aldrig vart så kan de vara nåt som måste bytas. var 20 mil sen inspektion 2 gjordes och de anmärkte inte på det.. Mvh Peter By Honkies the one and only =) | |
svintoleffe |
Vet ej, vad du har för kylfläkt, är det en elfläkt då kan man ligga på gränsern när det är varmt ute. Iannat fall får du byta, termokontakt till fläkten. Om det är en sån går på vatten pumpen, så får du byta fläktkoppling. |
|
Tycker det är väldigt konstigt hade kört en kompis en halv mil idag och stannade precis utanför han fläkten var igång precis då han öppnar bil dörren gör den samma sak borde inte motorn vara fruktansvärt varm och behöva kylning eller är de en super fläkt =).. Jag är nollad då de gäller bilar.. De jag itne fattar fixar verkstan men vill minimera mina konstnade rnågot =) By Honkies the one and only =) |
|
|
Tror inte det är något direkt fel på fläkten, lite ivrig bara... Hör du aldrig fläkten ska du nog vara betydligt mer oroad. Däremot SKA du kolla att du har styrservoolja, det brukar låta om det är för lite i, de kanske glömde att fylla upp helt efter inspektionen? Tyvärr kan verkstäder vara lite slarviga ibland... |
|
|
var fyller jag på det? *iam a lamer* =) By Honkies the one and only =) |
|
|
Har du ac? Elfläkten slår till tillsammans med acpumpen. Henrik |
|
|
har ac jo... By Honkies the one and only =) |
|
|
Testa att stänga av acn så ser du om det är relaterat till den. Acn kan slå till och från om det är lite kylmedium i systemet. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.