AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
476

Fortfarande svajjig gång

Visa användare
453
Propeller
325iM Touring -07
Min bil svajjar på tomgång - när bilen rullar & med nertrampad koppling, inte annars. Har haft den inlämnad 3-4 ggr. utan att få den fixad. Det finns inget error lagrat i boxen, membranet är bytt, tomgångsmotorn är åxå bytt. Felet kvarstår. Kan tillägga att lådan som luftfiltret ligger i är helt öppnad på undersidan, vilket verkstan flera gånger har avvisat som orsak. Nu är det så att jag inte har möjlighet att skaffa en hel så´n så detta enkla problem kan jag inte kolla i nuläget. Dock tycker i alla fall jag att det skulle kunna vara en orsak - ju fortare bilen rullar (med nertrampad koppling) desto svajjigare gång, 200-1500 rpm. När bilen se´n saktar ner så stabiliseras gången. tycker åxå att motorn har ett vinande ljud. Är det nå´n som vill tycka nå´t om detta, verkar det rimligt att den öppna burken är orsak?
Visa användare
453
Propeller
325iM Touring -07
Kanske är bra om det står att det gäller V8 3,0 åxå.....
Visa användare
453
Propeller
325iM Touring -07
OJ - detta måste vara ett jättetråkigt inlägg! Kanske kan pigga upp lite med att jag härom dagen lossade batterikablarna av viss anledning. När jag satte tillbaka dom var problemet ännu värre än tidigare. Nu stannar bilen i stort sett direkt när jag trampar kopplingen. Själv tycker jag då att det är ganska märkligt - inbillar mig att nå´n mängdgivare blir nollad när man kopplar loss batt.kablarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.