AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
469

fråga på bromskivorna

LN
497
LNBT
S6Plus
Hur mycket är tillåtet i slitage?
Märker att det har slitit ca: 1mm.
Man vill ju inte att de går sönder vid omkörning i ....
Lustigt är också att det finns inget som indikerar att beläggen är slut bak, det tar i vid skarven på skivorna i ytterkant så sätter jag på nya belägg får jag väl putsa till i ytterkan på dem el. byta skivor. På min gamla Ford svarvade jag till skivorna men vill inte det på denna då det är ventilerade skivor.

Sparar till en....
Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det brukar stå att läsa någonstans på skivorna vad som är minsta tillåtna tjocklek... vet att jag har sett någon sida med lite sådana uppgifter på, men jag kan inte komma på var.

Det brukar sitta slitagevarnare vid vänster fram och höger bak, kolla om det finns en kontakt innanför bromsskölden.

Att svarva bort kanten som du beskriver kan inte vara farligt att göra även om det är vent. skivor... tråkigt att bara kunna slita beläggen halvvägs...

Diesel-räsern
sparar till Breyton Inspiration 9x19"
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
här finns att läsa...

Länk

Diesel-räsern
sparar till Breyton Inspiration 9x19"
LN
497
LNBT
S6Plus
Mina bak o fram var slitna 1.5-1.7 mm såg jag nu när jag lånade ett skjutmått, om nu skivan var 20 innan så är den ca:16.8 nu. Låter lite bak men det verkar mer gods fram. Blir o leta nya...
Funderar på om man skulle byta till 4 kolvs ok fram. Det skrivs en hel del om det här men har inte fått reda på om man måste byta skiva till detta om man hittar ett E32 ok. Det finns väl 750 med både 302 mm och 324 mm ø på skivan el är den mindre med 2 kolvar.

Sparar till en....
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Vad är originamåtten på M5 skivor 315 el. 345 jag menar om man nu får tag i ok till en M5:a. Så på Mekonomen att 3.8 M5 har 315 mm ø och det är det enda som finns. Är 345 mm ø på det sista årsmodellen? och då är det spec. ok.

Sparar till en....
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.