|
|
|
|---|---|
|
någon som har koll på vad de är för bultmönster till BMW 328 -95 ?? väldigt tacksam för snabba svar =) | |
| 5x120 e d på E36 | |
| tack så mycket!! | |
|
bultmönstret är 120X5... Annars så finns det en bra grej längst upp på forumet som heter "sök innlägg" och om man använder den så hittar man det mesta som man undrar över gällande BMW...;-) Gött att åka BMW |
|
|
Nu var jag för sent ute ser jag. Måste lära mig att skriva snabbare på tangentbordet. Pekfingervalsen går ju inte så snabbt ;-) Gött att åka BMW |
|
| sök sök sök.. det är snart ingen som skriver nå här för alla säger bara att man ska söka... inge illat menat! =) | |
|
huggarn: Inte så konstigt heller när samma fråga dyker upp, igen och igen och igen och... Blir ett ganska tråkigt forum efter ett tag. Det är faktisk superenkelt att klicka på "Sök inlägg" och sedan, som i detta fall, skriva: "bultmönster AND e36". (16 träffar) roadZter |
|
| jo men man behöver ju inte läsa alla inlägg heller... | |
|
Huggarn// Du skrev "Väldigt tacksam för snabba svar =)". Tror nog att en sökning hade givit det snabbaste svaret ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Huggarn, du bör även veta att du har rätt inpressning till fälgarna! Rätt ET till E36 är mellan ET41 och ET47 mm. (Det är mellan de ET-värden som BMW:s egna fälgar ligger, beroende på vilka dimensioner det är.). "Original ET" på E36 är ET 42mm. De flesta BMW-modeller har 5x120, men ET och navhål kan skilja sig mellan olika modellserier. Vanligast är ET 20 mm (bland annat 5-serien har det), och ET 42 (E36/E46 och Z3). Vissa M-modeller har andra ET än "de vanliga" modellerna"! Det räcker således inte med bara rätt bultcirkel.... Kort sammanfattat: En E34-fälg passar t ex inte på en E36, trots att de har samma bultcirkel. Mvh |
|
|
ja ha till exempel ET38 på min E36 o d breddar ju 4mm utåt jämfört med min originalfälg som hade ET42... hu fint som helst=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Tack så mycket för svaren Johan B och 300 + hur mäter man ET ?! |
|
|
Letar du beg fälgar? Då ska du kolla efter fälgar som tidigare har suttit på E36 (alla modeller) eller E46 (alla modeller förutom M3-fälg bak) eller Z3 (alla modeller förutom M). Letar du nya? Då vet handlaren vilka du ska ha.... |
|
|
ET står nästan alltid instansat eller ingjutet på fälgarna. Oftast står det på baksidan och/eller vid navet av fälgen. Det kan t ex stå ET 35, det betyder 35mm inpresningsdjup. Det kan även stå IS i stället för ET. Inpressningen (ET/IS) mäts från fälgens centrumlinje och ut till anliggningsytan på fälgen. Måttet är i millimeter. Här är en bra länk som förklarar hur man mäter bulcirkel och inpressning mm: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| någom som vet om det är 4X100 på en 323i-84 | |
| Anders S. tror du att fälgar från en E30 passar ?! | |
|
Hamp och huggarn// E30 har 4*100 /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Kristion. thanX. | |
| tackar tackar.....bra och veta...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.