|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min trippmätare går inte att nollställa. Jag har prövat diverse sätt, men inget har hjälpt. Jag antar ju att det är den vänstra knappen i instrumenthuset. Någon som vet något om detta? Allt annat fungerar utmärkt. Det är lite retligt eftersom för det första så använder jag bilen i jobbet och behöver räknba sträckorna jag kör. För det andra så skulle jag vilja se hur mycket bilen dricker i genomsnitt. Mvh Magnus | |
|
Hej! Prova "dra ut" knappen lite. Min bror hade samma fel på sin 730 men du kanske redan har provat? |
|
|
Hej! Jag provade utan framgång. Jag har försökt på alla möjliga (och omöjliga) vis. Jag börjar blir trött på det nu. Om någon hittar en lösning som fungerar så skulle jag blir hysteriskt glad. Mvh Magnus |
|
|
Man måste hålla knappen intryckt ett par sek. Funkar inte det är väl knappen paj. (hur den nu kan paja) |
|
|
Hej! Det fungerar inte. Då måste alltså knappen vara kass. Jag blir så trött... Tack så mycket för all er hjälp! Mvh Magnus |
|
|
Hej Magnus! Jag hade samma problem med min 730 ´93:a. Det löste sig då jag när jag bytte lempor i instrumentet putsade lite på anläggningsblecken för nollställningen av trippmätaren. När du plockar isär instrumentet ser du var knappen till nollställningen går in. M.v.h. UK |
|
|
Hej! Jag känner hur mitt hopp kommer krypande tillbaka. Men är det inte svårt att loss det? Tänk om man kunde få det att fungera... Mvh Magnus |
|
|
Hej igen! Följ följande länk: "Länk för instruktioner om hur man plockar loss airbag och ratt för att få ut instrumentet. OBS Var dock noga med att ha tändningen avslagen när du återansluter batteriet. Jag glömde det och har nu en lysande varningslampa för airbag fel. Det skall väl dock gå att ordna, men det är ju bättre att slippa problemet. M.v.h. UK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.