|
|
|
|---|---|
|
Har bytt bussningar i kasterstagen och sedan var det tyst i ett år, nu låter det lite när jag kör på brunnslock o små snabba ojämnheter. Jag vet att ena dämparen är slut kan det vara så att det låter i dem? typ bussningar de sitter i el. dyl. Det låter inget när jag kör över trottoarkanter som det var när kasterstagen var glappa det är mer som om ett litet klock klock när små snabba ojämnheter korsar vägbanan men allt verkar stabilt vid hård körning. Några förslag? Sparar till en.... Länk | |
bmwracing |
Är dämparna slut belastas alla bussningar hårt och ger ett klonkande ljud. mvh// racing |
|
Mitt förslag är pendelstagen till krängningshämmaren! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Man tackar, Går inte framvagnen mjukare med dämparna ur spel?! Man har väl haft en gammal jänkare :-) Såg också följande inlägg. Pendelstagen upp för kontroll.. Länk Sparar till en.... Länk |
|
bmwracing |
inte om dämparna är riktigt slut...mjuk blir dom ju, men det slamrar om upphängningen isåfall. hade en punkterad dämpare höger fram på min audi, det märktes inte så mycket på väghållningen men det lät som framvagnen höll på att lossna... |
| Som sagt, pendelstagen brukar klonka över ojämnheter när de är dåliga. | |
|
Kan tyvärr vara kulleden i casterstagen också. FAF |
|
|
Dom var slu på min då fick jag det fenomenet m.v.h Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.