|
|
|
|---|---|
Power_up |
Hejsan ska eventuellt köpa en 325 ix 87 av en kompis. undrar då vad man skall tänka på speciellt.. i och med att det e 4 krafs å allt. hur e det med 4 hjuls drivningen. några kända problem tex. rost nån som vet vart den angriper först. allmäna problem på e30. alla bilar har ju så kallade barn sjukdomar vilka.. m.m m.m. skriv allt ni kommer på .. tack på för hand //johan |
| Hej du...jag kan inte svara för ev probs med 4hjulsdriften men i övrigt ...så dyker rosten mest upp vid bakre skrämkanterna,bakluckans hörn,runt nummerplåtsbelysningen och även längst ner på dörrarna...annars så är det vanligt att dom sk silentblocken(bakbalksbussning) är slitna. Kamaxeln är oxå känslig på M20-motorn,nockarna går ner vid dåligt skött oljebyte och/eller igensatt oljerör...Känn oxå efter att tvåans växel inte är "taggig" att få i,det är rätt vanligt med dålig synkring där...Ja,det är vad jag kommer på nu...Lycka till med ev köp! | |
svintoleffe |
Man ska AKTA sig för topplocken på alla m20 motorer, På min 323-325 gasar jag aldrig över 2000 varv när den är kall. 323 körde jag en bra bitt över 1500 hundra mil med och det höll bra. Så var förskiktig på gasen när dom är kalla Leffe |
Power_up |
jo det vet jag att topparna e väldigt känsliga.. tack för hjälpen.. nån som vet hur 4 hjlus diften e på dom. |
Power_up |
lyfter.. ingen som vet om 4 hjuls driften är bra/dålig .. vanlig fel m.m |
svintoleffe |
Leta efter denna tråd där står dte, du kan antingen använda det ruskiogt bra sök funktionen på denna sida eller leta längre ner på första sidan . Leta efter detta,: erfarenheter om e30 fyrhjulsdrift . Där står dte en del om hur bra den är. |
Power_up |
man tackar... e ju nybörjare på denna sajten.. |
svintoleffe |
Det var jag ochså en gång i tiden, känner mig fortfarande som en ny börjare, skratt. |
Henningsson |
hej vad man hört så är driften jätte klen, men jag hade en ix och den höll för allt jag hittade på. och det petri säger om rosten så instämmer jag. om du köper ix-en så får du en så skoj bil. lycka till. Rogga |
Power_up |
ok.. har oxo hört att den skulle vara det.. för det måste ju finnas nån anledning till att 4 krafs e så ovanligt.. men som sagt det blir nog kalas bra när den väl e inhandlad.. |
sudden |
Har en 325ix -87 den har gått ca 20000mil och den har det inte varit några problem med vad´jag vet om.Men jag tror inte bmw skulle ha byggt något som är så dåligt att det inte håller för att köras med eller.Det är som med allt annat allting går att köra sönder bara man ger sig fan på det. |
|
Min iX håller... det räcker som "bevis" för mig. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
Power_up |
jo det e klart.. men ville bara kolla så att typ drivaxlarna å fördelnings lådan inte var gjorda i balsaträ.. .. =).. tycker att det verkar rätt så lovande.. med dom svaren som jag har fått. bara att slå till .. tack så mkt alla som har hjälp till .. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.