|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet vilka de sista versionerna är till MK1(både karta och OS?(Det är väl den som sitter i E38 728-96?) Med vänliga hälsningar Patrik A | |
| Ver 17 av mjukvaran skall vara den sista, kartskiva är det ju bara att grejja en senare, kör på 2003-1 nu... | |
|
Är det samma till din bil som till min bil? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
| MK-I/II/III/IV är samma oberoende vilken bil de sitter i. Kartskivorna passar många olika märken, Opel, Saab, BMW mfl, åtminstone VDO's skivor som jag kör med. | |
|
okay.. Tack. Vad bör det stå i hörnan på displayen om jag har det senaste OS:et i min navigator? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Ställer samma fråga när det gäller MKII. Vilken version är den senaste uppdateringen ? Någon som har en länk till nerladdning av denna mjukvara som behövs för att uppgradera, alternativt namn på filen för sökning på Kazaa. Under inställnings menyn hittar jag att det är SW2-1/24 på min. Hoppas att du inte misstycker att jag spinner vidare på din fråga mr-bear ;) Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Om jag inte missminner mig så är det SW2-1/80 som är den senaste som går att trycka in. Testade senare i min MKII, men de rapporterade bara "går inte att uppgradera..". Nu kör jag MKIV och kan verkligen rekommendera den. Grym skillnad. // CLiFF |
|
|
Har du någon senare uppdatering än den jag har i nu som fungerar på MKII CLiFF ? Vad skiljer mot de tidigare ver.? Vad ligger zoom funktionen någon stans, på skivan eller i OS (zoomar in i rondeller och korsningar) ? Eller är det bara MKIII och IV som har den funktionen ? Vad var det som gjorde dig så missnöjd med MKII så att det var värt att uppgradera till MKIV ? Jag vet att den är lite slö men så illa är det väl inte. Kör själv med VDO's 2002-1 skiva just nu. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Hej. På min står det sw1-1/72 , kan jag stoppa in 2-1/80 i MK1? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
PJ: Det allra första var prestandan. Jag kör med 2002-1 CD och bara att mata in en adress tog ju jättelång tid i MKII, man fick vänta efter varenda bokstav, vänta när kartan ritades, vänta innan rutten kom upp. Just inmatningen har man gjort om i MKIII/IV så att den fungerar mycket bättre och föreslår hela tiden städer/gator. Splitscreen gör också bara den uppgraderingen värd pengarna. Nu kan du ha vägvisningspilarna till höger och ändå datorn till vänster, även om du kör 4:3 skärm. Dessa förbättringar finns även i MKIII, men prestandan är ännu mycket bättre i MKIV. T.ex när du avviker från föreslagen rutt så räknar den om rutten på ett par sekunder mot minst en minut med MKII (såg att fler än jag irriterat sig på det: Länk Att som grädde på moset ha hela Europa på en skiva istället för att köpa nya till varje långresa är extra bonus. Givetvis är det lyxproblem, men säg den som vill köra på en 286:a när man kan trycka i en P4 i datorn utan att köpa allt annat nytt? Zoomfunktionen testade jag aldrig i MKII så där kan jag tyvärr inte svara på om funktionen kommer med senare OS. mr-bear: SW2-1/80 fungerar inte i MKI. 1-1/72 (8.0) V15, ff är den senaste som finns. // CLiFF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.