|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger grattis. Emotser en provtur när bilen är färdigbyggd. Gissar att du kommer att ha dina fritidssysselsättningsproblem lösta det närmaste havlåret:) Mvh Asken | |
|
Låter intressant! Länk till projektet kanske? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Ahhhhh , nu vart man avundssjuk........ Synd att jag inte hade råt att köpa denna fräna bil.... Billy B-10 Länk |
|
|
RÅD ska det stå.. Det verkade vara ett mycket spännande objekt. Billy B-10 Länk |
|
|
Vilken bil pratas det om ??? Finns det en länk , eller bild ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Lite avis blir man ju. ;) Hoppas den rullar snart! |
|
| En 528 från -77 till -81 va ? men Special ??? | |
|
Kolla annonsen på power (e-12) 528 med 745 motor................... Billy B-10 Länk |
|
|
Ok! Den annonsen har man sneglat på... Ser fram emot en att se den i action. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Asken : Finns det någon möjlighet att se några bilder på vad han köpte ? Jag ska själv avyttra min E34 och lägga alla besparingar på enbart e12. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
The Sentinel: Vill gärna veta om din e34 om du ska sälja den, sänd ett mail! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
The Sentinel: Letar du M535i? Du har mail. Bert-Ola BmwCS #2423 |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag tröttnar på min E12 528i, skall man skrota den, försöka sälja den eller ta delar från den eller bygga något roligt? Eller...eller? ;-) |
|
Hoppsan, den här tråden hade jag missat ! Bilen är egentligen en 525 -75, men är registrerad som en 528 -75. Det är inskrivet i reg-beviset att den har en BMW 745 motor från -82, alltså helt lagligt med turbo på denna bil:) Tyvärr så är motorn som satt i rasad, men det följde med en motor från en 745 -84, som jag skall stoppa i. Det saknas dock lite prylar innan jag kan fortsätta, bl.a. en kopplingskåpa och ett svänhjul från en 535 E28 eller 735 E23 med Motronic. Om någon sitter och trycker på något av detta så hojta gärna till. Det sitter även en hel del Alpina detaljer på bilen, bl.a: 16 " Alpina fälgar, Alpina stolar, Alpina ratt och knopp, Alpina vred för justering av turbo tryck m.m. Frågan är om det är en Alpina konvertering, eller något annat, skall forska vidare i det. Ja, det sitter nya Koni dämpare och nya fjädrar runt också, plus en justerbar bakre krängningshämmare. Ett par bilder: [url]Länk [url]Länk |
|
|
Martin// Skicket på 528:an? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Sket sig med bilderna, här är fungerande(förhoppningsvis)länkar: Länk Länk |
|
|
Tobbe// Tuff bil! Kommer den till Knutan? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Saknas som sagt lite delar ännu, så det blir nog svårt. | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Kristian, sisådär vill jag säga. Dålig lack i kombination med arbete kvar att göra. Bra är nyrenoverad motor och femväxlad låda. |
|
Grattis Tobbe, Varade inte länge med endast en BMW/Alpina, nytt rekord va? :D M V H Stephan - på ständigt resande fot med höghastighetsprover med takbox :)) _____ Länk |
|
|
Stephan: Tja, vad ska man säga :) Ville väl mest ha något att ha lite skoj med. BiTurbon är ju klar, och kommer att hållas helt original, men den här kan man trimma och trixa med lite som man vill, utan att få dåligt samvete. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.