|
|
|
|---|---|
|
Hej! I dag så var jag med om något ganska ovanligt. jag var på väg mot en rondell, bilen som låg ca 10 meter framför mig svänger in i innerfilen (närmast rondellens centrum) av rondellen till vänster=medsols, det är motsolskörning som gäller i rondeller. Som tur var så var det glest med trafik, men han lyckades att möta en bil som låg i innerfilen och körde åt rätt håll, som tur var så gick det väldigt sakta annars så hade det varit en klockren frontalkrock. När dem stod där front mot front så verkade det som att killen som gjort fel inte fattade någonting av det som hänt. Kan ju påpeka att detta var en turist från ett nordiskt land, där gäller samma regler vid rondell / cirkulationsplats körning så vitt jag vet? Hur som hellst så var det en ganska förvånande situation! Någon som har varit med om något liknande? Tänk att sådana här stjärnor får ha körkort! Visserligen är man väl inte heller en ängel, men nog kör man i trafikensriktning. Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* | |
|
...hmm...host... har åkt (inte kört!) medsols en gång. Är man 18 och odödlig är det viktigt att man kommer före de andra odödliga till andra sidan stan... Tur att man snabbt blev äldre! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Jag har mött en motorcykel färdandes mycket fort i fel färdriktning i en av de stora rondellerna runt Malmö mitt i natten. Jag var nära att frontalkrocka med honom, men vi lyckades missa varandra, mest på tur tror jag. Jag hoppade naturligtvis ur och frågade vad fan han sysslade med. Han bad en hel massa om ursäkt och berättade att han höll på att slita lite på sina knäpuckar för att det skulle se ut som han kunde köra motorcykel, och detta måste han ju naturligtvis göra på båda hållen! Jag blev så chockad av hans förklaring att jag inte ens klarade av att skälla ut honom, jag bara körde därifrån... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
hehe härlig snubbe han på motorcyckeln.;o) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
| Jag mötte ett äldre par vid en mindre rondell i ett industriområde för ca ett halvår sen, efter lite velande innnan gubben körde iväg valde han att ta vänster filen när han körde... Det gick inte fort och det var ingen trafik att tala om, jag fick mig ett skratt. Men ärligt, vissa kanske borde sluta köra bil... | |
|
ja jag körde 170 på farthållaren 5 på natten i 3 mil gjorde samma sak dock inte i 170 vid rondellen mötte en lastbil... :-) det var typ 3 år sen när jag hade fått kortet ! men nu kör man lugnare......... Mvh/ Daniel Länk |
|
|
När vi var i trollhättan på cruising för några år sedan hade vi ett fruntimmer till att köra,hon var jäkligt nervös för hon hade aldrig kört jänkare innan. När vi kom fram till en rondell frågade hon vart hon skulle,vi sa att hon skulle vänster,hon svänger VÄNSTER in i rondellen och möter en snut!! Han vevar ner sin ruta och gallskriker"hur i helvete kör du egentligen" tjejen bara släpper ratten och snyftar fram"Jag vet inte" "Kör ut ur rondellen och ha lite bättre koll på hur du kör i fortsättningen" säger polisen då. Kan tilläggas att vi fick stanna efteråt så tjejen fick lugna ner sig hon var jävligt skärrad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.