|
|
|
|---|---|
kalle_p |
jag köpte nyss neonrör till interiören i bilen. det står "Kan monteras i alla bilar med 12 volts elsystem". kanske en dum fråga men jag vet inte ens vad 12v elsystemet ligger. Kan någon förklara för mig. / Kalle |
|
Enklaste är nog cigg.tändaruttaget? Vad har du för kontakter på neonrören? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
kalle_p |
det var bara 2 sladdar som satt ihop från rören, antar att man skall ansluta det till något ? eller kan det vara så att dom sladden skall anslutas till en sådan grej som gör att man kan använda i cigarettändaren?/ Kalle |
|
En av kablarna till 12V och den andra till jord. Var ska du ha rören? Bilstereobygge i skuffen eller i kupén? Snyggaste lösningen blir nog i så fall att leta upp nå´n 12V punkt och dra kabel därifrån. Skulle nog även satsa på att ha en strömbrytare i slingan så att du kan släcka rören... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Omd du inte vet det kanske du skulle be någon som är lite händig med el göra installationen det kan börja brinna annars ! (i värsta fall) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Om du inte vet vad röd o svart kabel innebär så gå till någon som kan, annars kan det bli MYCKET dyrt.... (ibland tror jag att det är någon som skojar med oss) Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken.... |
|
|
Kortsluta bilen är aj aj aj. Är du som sagt osäker redan på kablarna från röret och vad 12volten är, så bör du låta någon annan göra jobbet. //Nord |
|
|
...och drar du en kabel direkt från batteriet eller någon annan kontakt som kan leverera stark ström, se till att avsäkra högst 30 cm från kopplingen, annars har du en brandrisk som gör vilken försäkring som helst obefintlig! Hur som helst, läs på beskrivningen som du fått med röret vilken som är + och vilken som är jord, sen är det bara att koppla in på lämpligt ställe.. // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.