|
|
|
|---|---|
Linus85 |
Jaha då var det dags att byta bak däcken då. Funderar på ett par eagle f1 gsd-3 däck, läst lite grann om dessa och de verkar bra. Någon som använt dom, vad tyckte ni? Uppskattar andra förslag på däck om ni tycker att mitt val verkar dåligt. Skriv i sådana fall också gärna en anledning till varför jag inte ska köpa eagle däcken. Tänkte köpa dessa från dackonline.se. Någon som har handlat från dem tidigare? Europagodkända däck? Uppskattar all hjälp jag kan få. MVH Linus |
|
Jag har kört en del på F1 GSD3 och tycker dom är bra, speciellt bra våtegenskaper. Nackdelen är att de slits fort. Mina favoritdäck är för tillfället Dunlop SP9000, minst lika bra egenskaper och betydligt mer slitstarka. Dessutom i samma prisklass. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag har kört drygt 3000mil med F1 GSD3 och jag byter bakdäck (till ett par nya likadana) i veckan som kommer. Framdäcken lever nog 1500 mil till. Jag är nöjd med däcken, det enda jag har synpunkter på är att mönstret lätt gör att det fastnar småsten i det. /Micke |
|
| Jag handlade från dackonline när jag köpte mina däck senast, mycket bra service, snabb leverans till tappen hemma, inget krångel alls, så den biten av affären behöver du nog inte vara orolig för. | |
Aldric |
Jag får nog slå ett slag för Uniroyal Rainsport, maken till regndäck (ok det var väl ganska givet ..) har jag aldrig upplevt, och dessutom är dom väldigt tysta. Greppet på torr asfalt verkar helt ok, även om dom kanske med tanke på det grövre mönstret inte är riktigt lika bra som GY F1, men jag har inte kört BMW med F1:or på så jag kan inget säga säkert. Sista fördelen med Rainsport torde väl vara att OM du kör i höst, och OM du far till jobbet en dag och OM det börjar snöa innan du ska hem säger ryktet att dom kan skyffla undan snö ganska bra för ett sommardäck också. Kanske inte ett brutaltungt argument, men just det hände mig förra vintern fast då satt det slicks i form av Falken FH-451 på bilen och det gick åt skogen som bara den ;). |
Linus85 |
Tack för all info, får se vad det blir för däck nu men det lutar väl fortfarande åt eagle f1. Vill ha ett par däck med riktigt bra torr egenskaper kör sällan med bilen när det regnar. Men dom måste ju klara av lite regn iaf. MVH Linus |
|
Linus, det är inte alltid lyckat att blanda olika däckfabrikat på samma bil! Man kan få oharmoniska köregenskaper såsom vingel och spårkänslighet. Det finns flera trådar om personer som har fått konstiga köregenskaper på sina E36:or efter att ha blandat olika däck. (använd "sök inlägg" så finner du dem) Jag skulle råda dig till att köpa samma typ av däck som du har på framaxeln om du bara skall byta bakdäcken! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Linus85 |
Ska byta bakdäcken nu. Men ska byta framdäcken nästa månad, har bara inte pengar till det just nu. MVH Linus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.