|
|
|
|---|---|
|
Hej, har råkat ut för ett problem med släpvagnsuttaget på min E39 523 TOURING-98 som har slutat att ge ström för höger blinkers. Jag tänkte ge mig på att felsöka om det är kabelbrott eller fel i något kontaktstycke men jag har ingen aning om var kabelhärvan slutar/börjar. Min gissning skulle vara att det sitter kopplingar vid batteriet i höger bakskärm men hur sant detta är vet jag inte... Har någon av er några tips/ritningar eller dyligt så är jag väldigt tacksam... (speciellt när det snart är dax att dra husvagn...) | |
|
Glömde att skriva att det är fabriksmonterat avmonteringsbart drag som har den 13-poliga släpvagnskontakten... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska sitta ett interface "reläcentral", bör finnas en svart låda i närheten av batteriet. Där tas alla signaler från bilen och reläas, för att slippa checkkontroll krångel och för att skydda bilen elektronik från kortis på släpet. Insignalerna brukar vara påhängda med vanliga "strömtjyvar" på originalkablaget nån stans i bakstammen på bilen, där det är lämpligt. Förmodligen kan du ha dålig kontakt på insignalens "strömtjyv" eller så har det kanske lossat i uttaget.?? ///MVH Hasso Länk |
|
Hej, tack för tipset... gav mig i kast med att leta och hittade den vid sidan av reservhjulet... ärgade kontakter var problemet... Tänkte dela med mig av lite anslutningar ifall någon annan råkar ut för problem: Övre rad: 1 Blå/Gul H Blinkers UT 2 Blå/Brun ? 3 - 4 - 5 Svart/vit H Broms UT 6 Grå/Svart V PosLjus UT 7 Grå/Röd H PosLjus UT 8 Gul/Blå ? (Kan vara backljus) 9 Gul/Röd ? (Kan vara backljus) 10 Röd 12V+ IN Undre rad: 11 Blå/Röd V Blinkers UT 12 Blå/Grön V Blinkers IN 13 Blå/Brun H Blinkers IN 14 - 15 Svart/Blå H Broms IN 16 Grå/Lila V PosLjus IN 17 Grå/Vit H PosLjus IN 18 Brun Jord 19 - 20 Röd/Blå 12V+ UT Lycka till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.