|
|
|
|---|---|
|
Min 328 - 95 gick varm idag. inte roligt. Gick så pass långt att den komprimerar luft i kylaren. Vet ej om jag klarar mig med att byta toppackning eller om jag måste i med en ny topp. Någon som har en gissning om hur mycket det skulle kosta att fixa en helt ny topp alt en packning med jobb från verkstan!!! ;( | |
| Ver ej vad en topp kostar, byte toppackningen på verkstad går på ca 9000-10 000:- | |
| Hmmm.....hade tippat på ca 4 - 5000. Men det är väl bara att betala och se glad ut!!! | |
| Priset kan skilja otroligt mycket mellan olika verkstäder,och bmw ligger nog inte bland dom billigare...ring till olika ställen å kolla! | |
| Det priset jag uppgav var på auktoriserad BMW-verkstad. | |
|
ringde och störde verkmästaren på en auktoriserad verkstad mitt i semestern. Han ville inte gissa på något pris men han sa att det var ovanligt med ett topp haveri på dessa bilar. Men gissade på en ny vattenpump och en topplockpackning! Upplyftande eller hur? Hellvete har bättre saker att göra för pengarna!!! |
|
|
Bytte nyss packningen i tyskland. Gick på 750 EUR med 16% tysk-cp-skatt (c:a 7000 SEK) Då bytte dom även tändstift, termostat, 11 andra packningar kylvatten och lite annat skit + att dom tvättade bilen (och så fick jag ett läderfodral till nycklarna samt två stycken bmw-tändare) Rätt okej för att va BMW auktoriserat |
|
|
Fick det fixat för 3926:- vattenpump O Fläktkoppling!!! :) känner mig ganska nöjd |
|
| Hos "bosses bilmek" eller? Det var ivf väldigt billigt, bara reservdelarna kostar ju över 3500:-.. | |
| Var lämnar man in den för denna låga summa?????Hjalle hjortron | |
| Har ingenstans att vara och meka ska bygga ett garage någon dag men måste laga bilen först | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.