AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
424

Värdering E34

Reneramus
Måste sälja min pärla för att jag skall hämta ut en tjänstebil, Bmw 525 1989 års modell, svensksåld, 8800 mil ( garanterade ), standardutrustad förutom 17 fälgar 235 fram och 245 bak, stora färddatorn. Har alla papper som går att få tag på om min bil ex; samtliga besiktiningspapper sedan bilen var ny, service bok som är full klottrad, historiebeskrivning på vad som är utbytt innan min tid m.m m.m., bilen är i ett otroligt skick fint skick. Vad kan jag få ut för den?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag skulle gissa på 30-35.000 kr. Sätt ut en annons på den summan som du tror på själv och stäm av läget (här på BMWPower kostar det endast 40 kr).

roadZter
Gäller att hitta någon som vill ha en så pass gammal bil i bra skick. Tror på DZ:s värdering....svåruppskattad....få jämförbara bilar.

/Simon
Reneramus
Jag sålde bilen idag trodde jag, killen som ville köpa den ringde trygghansa, han skulle betala 28000:- om året i försäkring......, kan detta stämma, han bor inne i Malmö stad, det är nästan lika mycket som vad bilen är värd vad är det för djävla ( ursäkta uttrycket ) försäkringsbolag?????, någon som har tips på billigare försäkring??

BMW-unga män-boende i område med mycket bilstölder= höga premier....

Ring susab o 3-4 till så går premien ner....

Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken....
Reneramus
Killen som ville köpa bilen är 34 år aldrig varit inblandad i någon olycka, har haft körkort i 16 skadefria år???, är det sant jag tänker bojkotta Trygghansa vilket fruktansvärt ockerbolag........fy fan säger jag...........

Reneramus
Vad är susab för bolag?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Susab Tennant: Länk

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Shady
betalar 10 papp om året för en trafikförsäkring på min hos IF..

försäkringsbolagen är helt sanslösa
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Byt till aktsam... eller länsförsäkringar... if och trygg hansa är väldigt dyra
Jag har Trygg-Hansa och betalar ungefär 7000/år helförsäkring.
jo
15
jonkens
Z3 Coupe 2.8 -00
Under 6000 för helförsäkring (max 1000 mil) för min 525i-89 hos Salusansvar.

PL
18
PL
520 -89
525iA -95
Testade Susab på nätet. "Bara" 96% dyrare än vad jag idag betalar till Aktsam...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.