|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån nämnde ju att de har söner i 18-årsålder... tror det är en orsak! Mvh Mohsen |
|
|
Körde ut på motorvägen från Göteborg idag och såg då en BMW med 4st rör framför oss (familjen). Han körde lite sakta så jag tänkte köra om honom, i med trean och när jag nästan låg bredvid honom och fått upp ångan vad händer då: jo han vinglar till lite grann och går ut precis framför nosen på mig utan blinkers och påbörjar en omkörning av bilen som han låg bakom, frugan skriker till och undrar vad fan idioten sysslar med. Lägger mig bakom honom och ser då att han gjorde precis samma sak med alla som skulle köra om honom! Alla BMV ägare kan inte köra bil. PH |
|
Shady |
tror nog att män kör bättre än kvinnor...beror kanske på att män leker rätt mycke med bilarna och vet begärnsningarna eller iaf tror sig veta begränsningarna men vi orsakar säkert lika många olyckor av samma anledning att vi kör fortare tror att kvinnor krockar i i allmänhet för att dom hamnar i en situation som dom sen inte klarar av män kanske sätter sig själva i den situationen oftare |
|
Länk Lite intressant läsning i denna diskutionen. Bobby |
|
|
För det första har debatten om manliga och kvinnliga förare varit snedvriden från början. Man ger ingen hänsyn till hur många mil som körs per år. En man som kör 8000 mil om året bör ju rimligtvis ha större chans/risk att bli inblandad i en olycka än en kvinna som kör 1000 mil om året, och givetvis samma sak åt andra hållet. Men ingen undersökning jag sett har tagit hänsyn till det faktum att de flesta försäljare, representaner m.m. som kuskar land och rike runt i bil är just män. Hmmm, vad konstigt att männen är överrepresenterade i olycksstatistiken. Sen att 18 åriga killar kör som idioter är en helt annan sak. =) Fast de få gånger jag varit rädd passagerare i bil har det i 100% av fallen varit en flicka/kvinna bakom ratten. De har liksom en förmåga att prioritera massa annat än att hålla koll på övrig trafik. Skall tilläggas att jag åkt bil med kvinnor som kör riktigt bra oxå. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.