|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Bobby | |
| :-D | |
|
Nyhet eller? :)) Intressant att FB ännu en gång föreslog "skriv bilen på någon annan". |
|
|
Förlåt, enligt artikeln i samband med detta var min tanke. Länk |
|
|
Om män kör bättre än kvinnor eller inte vill jag inte ta ställning till, däremot att på de grunder som nämns i artikeln utse kvinnor till sämre bilförare är idiotiskt. Jag tror att han råkat ut för minst lika många liknande incidenter där män varit inblandade, skillnaden är bara att det inte retat honom på samma sätt just eftersom det rört sig om en annan man... Det finns många män som kör bättre än vissa kvinnor, och många kvinnor som kör bättre än vissa män, så är det bara! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: kunde inte ha sagt det bättre själv..... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Han lär väl vara en kärring, så illa som han kör =) ___ Länk |
|
|
Kan bara hålla med Jeppe. Han kan egentligen inte vara så bra bilförare själv om han kan se att där är en kvinna som sitter och läser om just en A4. Bobby |
|
| Bobbby: A4 som Colin talar om är ett pappersformat. | |
|
se forum länk: Länk |
|
| Haha @ bobbby | |
|
HEHE ibland kan man vara rätt förvirrad :) Bobby |
|
|
En nackdel för alla kvinnor i 40-årsåldern är att deras söner är runt 18... Väntade på att se det i artikeln men det dök aldrig upp. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Citat ur körkortsbok från år 1920: "De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen. Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar". |
|
|
Haha :) Känns kul att det blir ett jävla liv om att kvinnor (rent tekniskt) kör sämre än män. Det känns som om tjejer "övar" in en väg och ett betende (oftast det betendet som behövs för att få lappen). Kul att det äntligen kommer upp, detta betyder inte att män är perfekt som vissa verkar tro eller att det gäller ala kvinnor osv. För övrigt står det i metro idag (?) att det var män mellan 34-39 år (eller något sånt) som får flest fortkörnignsböter. |
|
| Upprinnelsen till hela historien var ju att någon tyckte synd om kvinnor som får betala några hundralappar her i försäkring än sina jänmåriga män. Konstigt nog är det aldrig någon som tycker synd om unga manliga BMW-ägare som betalar skyhöga premier! | |
| Smällde inte Tom Collins själv i vintras....måste bero på att han är en kär....ing. Eller så kör han över sin förmåga. | |
|
JanF: Jag gillar inte Collin direkt, men han hymlar inte med att han har orsakat både en och två olyckor vilket är skönt. Det känns ändå som en bra debatt, nu för tiden får man inte säga något som kan på något sätt tolkas som en nackdel för kvinnor utan att bli kallad mansgris och tjööööööt om jämlikhet. Sen har Kristian en mycket bra poäng - klart många har bilen stående på morsan vilket medför höjde premier för just den gruppen. |
|
| Det fanns ett uttryck för ca 15 - 20 år sen: Vissa kvinnor kör bättre än vissa höns. Det var en motreaktion till en kampanj om att tjejer kör bättre än killar. Kanske skulle ändra det till 'Collin kör bättre än vissa höns'? :) | |
|
Jag är faktisk böjd att hålla med Collin. Tycker han hemtar hem den utstuckna hakan väldigt bra i tidningen dagen efter. MVH |
|
|
Kan hålla med att det är kärringar som stoppar upp trafiken ibland oftast håller de omotiverat låg fart som typ 30 på 50 väg... Dock gäller det även gubbar i 60-90 års åldern.... Jag måste även ta upp att jag blir så irriterad folk som chansar och kör ut, så man måste tvär nita för att dem tror att de ska hinna... hoppas mitt inlägg inte blir raderat... Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.