AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
765

Varför inte starta en import hjälp i tyskland

Jag har funderat på att importera en bil i tyskland (BMW så klart) men problemet är att jag varken kan tyska eller engelska så jag efterlyser på detta sett om det finns några flera som har samma problem (jag är övertygad om att det finns det)

Om det nu visar sig att det finns tillräckligt många så att vi kan samåka till tyskland nästa sommar och köpa våran drömbil med någon som kan tyska och import (vi får så klart betala han eller hon för resan och boendet)

Min största dröm skulle vara att det blev ett så stort intresse av detta så att någon klubb tog hand om det tex bmwpower

Ni som är intresserad skriv till skerike@tiscali.se

Bilen jag ska importera är en 750 eller 850 beroende på priset och skick
Det största problemet är nog inte språkkunskaper skulle jag tro även om det underlättar förståss. På aukt BMWåf och andra Aukt har det alltid fungerat bra med engelska för mig, mindre firmor har i regel inte lika bra engelskkunskaper.

Den svåra uppgiften är att hitta en fin bil till bra pris. Visst underlättar det att jag kan tyska hyfsat, men min engelska är nästan en belastning då många tyskar verkar känna ett underläge(vi svenskar är oerhört duktiga på språk, speciellt engelska).

/Simon
Tjena,

Jag har senaste dagarna ringt till säkert 10 handlare och privatpersoner. 50% av handlarna och 20% av privatpersoner verkar kunna/vilja prata engelska. Jag önskar man kunde få mycket info över telefon/mail men det verkar som om man måste åka ner och leta för att få en bild av skick osv. De få bilar jag kunnat fråga på engelska om har saknat servicebok osv och det beror säkert på att de engelskspråkiga sysslar med exportbilar??

Jag funderar dock på att ge mig ner till en viss handlare i mellantyskland som jag hittat om nån vecka och är det nån som vill göra sällskap så är det bara att säga till. Blir ju en del handlare på vägen också och billigare om man samåker tysklandsbiten :)

Var nere i nordtyskland för nån vecka sen men där var priserna högre än hemma... hua....

Mvh
John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.