|
|
|
|---|---|
|
Jeg har planat toppen på min 325I 86 mod... Toppen var skjeiv og jeg måtte ta av 0,8mm... Vil dette fungere? Skal også brukes med 284graders trim-kam.. | |
svintoleffe |
Jafg kan nog säga att det går inte tyvär, då ventilerna kommer att ta i kolvarna, plus att toppen spriker lättare när man har planat dom. Leffe |
| Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? 2 toppakniger? eller ekstra tykk toppaking? | |
svintoleffe |
När man planar ett topplock, så ska man helst köpa en opackning som bygger 0,3 större , då har man bara planat 0,3 ochså, det fiunns inte någon poackning som bygger mer har jag för mig. Men måste du svarva av topplocket så mycket som 0,8 då är det ingen ide . topparna spriker lättare och när man planar dom har jag fått reda på. Jag kan nog säga att två topplockspakningar inte kommer att fungera Leffe |
| det e för mycket, min topplock e böjd som en banan. det skulle behövas plana 0.6mm. Motorslip tyckte det va för mycket att plana. köpte beg. topp istället | |
| Preika med noen som bygger rallybiler og sånt. De sa at maks var 0,8mm.. Har nå ei ekstra blokk liggende også.. Kan jaffal prøva på den og se kossen det går.. | |
| Vad har du för tjocklek på toppen nu? m20 motorns mini mått är 127,7mm. Jag vet att på m30 maskinen går att understiga min måttet med några tiondelar utan det gör någon skada. | |
Tojne |
Med ställbart kamdrev kan du ändra kamtiderna och slippa få kolvar och ventiler att krocka //Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.