|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick ett proböem idag efter att ha kört 20 mil. När jag stannade bilen så tyckte jag att det bubblade lite mycket i kylsystemet och lättade lite på kylarlocket och då pös det och rann lite, efter detta nrä bilen svalnat så var nivån lite för låg kanske rent av tom ner till "sug" slangen och misstänker att jag har fått luft i systemet. Fick in värme i kupen till en början men inte sen efter ett tag, bilen går upp på rött och varningssignal kommer, har fyllt på och klämt på slangarna men har nog för myckert luft i systemet, var luftar man smidigast, Hur Stor är risken att toppen har slagit sig???????? Är det några som har fått byta topp efter liknande missöden här på forumet??? Tacksam för svar Mvh Pär M 525i Touring | |
tobbe77 |
luft-skruven sitter bredvid kylarlocket. du ska ställa bilen i uppförsbacke så kylaren blir högsta punkten på bilen. slå på full värme. håll varvtalen på motorn runt 2000 rpm. sen kör du tills det inte kommer mer luft utan bara rent vatten |
|
Tyvärr hjälper det inte alltid att lufta på det sättet även om det "verkar" så först. Bilen avstängd...locket till kärlet borta...lossa slangen från kärlet och fyll direkt in i systemet tills det svämmar över. Luften garanterat borta!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.