|
|
|
|---|---|
|
Jag "hittade" en lös kabel på min V12:a häromdan när jag tagit bort kåpan över spridare mm. Det är en enledare som är blå med svart "hölje" utanpå, den kommer ut från skenan (där spridarkablage mm är draget) vid kabelstammen till höger (sett från förarplats) cylinderbanks trottelmotor (dvs vänstra inloppsröret) i ändan på kabeln sitter en kontakt som passar på en rundstifts anslutning, och följande nummer står att läsa 1 378 951. Är det nån som kan hjälpa mig lösa problemet? | |
| Jag ringde BMW och dom sa att nummret på kontakten ej fanns me i resevdels databasen! | |
|
Har kontakten ett svart plast hölje eller den är naken (metallren). Nu har jag i och försig en M73 motor men det kan gå. Kolla med en ficklampa om det sitter en temp givare nere på blocket bakom olje påfyllningen. På min sitter det tre trådar var av en har jag för mig är blå. Vissa temp givare har bara en tråd. Det kan vara en skarv som är tillkommen i efterhand och den kan därför ha losnat eller glömts bort vid nån rep. 12-Pack |
|
| Jag ska gå ut och kolla! | |
|
Jag lyckades inte hitta nått som kabeln kunde tänkas sitta på! Är det nån mer som kan ha nått förslag? |
|
|
Säkert nåt för service, brukar finnas en och annan liknande på de flesta bilar. Används för att koppla på nåt serviceinstrument osv, ingen funktion vid normal drift. FP |
|
Paap Reeder |
Hej Tor! Har en liknande lös sladd på min. Det finns absolut ingen kontakt att sätta fast den på. Skall försöka läsa igenom kopplingsschemat.........75 sidor i Bentleys..... om inte ngn excakt vet vad den är till för. MVH /// Paap R |
|
jag har ingen sådan på min v12a iaf... "enledare brukar inte va så viktiga .. skit i det" :-) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.