|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket ska man betala för en M5 3,6 -90? Bilen har gått ca 17000 mil, svensksåld, ingen service-bok, skinn, ellucka mm. Bra skick. //Schnitzer | |
|
Som vanligt, farligt utan servicebok! ca 70-80' om skicket inte är ovanligt fint. Serviceboken drar ner om det inte finns annan dokumentation, enligt min mening... M5:an bör man ju var extra försiktig med... finns många som är slutkörda på olika sett, så priset varierar kraftigt. En riktigt fin M5:a från -90 kan vara värd upp över 90' //Daniel |
|
|
Servicebok är väl viktigt men man skall inte stirra sig blind på den. En pärm med kvitton är mycket viktigare samt att du lämnar in den för en koll på en duktig verkstad som verkligen kan M5or dom ser det mesta tex om den inte servats ordentligt ev krockskada etc. Man ser ganska lätt bilen inte servats eller sköts som den ska. Kolla vxl-låda och motor detta är dyrast att åtgärda och anledning till att allt för många pojkspolingar säljer av sina vrak när inte plånboken klarade underhållet. Detta är synd och har sänkt andrahandsvärdet på dessa fina bilar. Dom står ju så lågt att man nästan köper en att ha som reservdelsbil. Men det är skicket som avgör priset jag har tex nobbat ett bud på över 100 000 på min tidiga -90a som är fifnfin bara för någon månad sen, skulle själv dock inte ens betala 59000 som vissa vill ha för en bil med "skrapig växellåda" Men det finns många fina bilar därute. De flesta ägarna till en M5a är riktiga entausiaster som vet hur denna fantastiska bil skall skötas och behandlas och en väl skött M5a håller länge. I england hade ett ex gått närmare 40000 mil utan någon ordentlig motorrenovering. |
|
|
Hej. Det är bara konstatera att det är mkt svårt att sälja en M-bil idag. Saknar det även servicebok, så är det ännu svårare, nästan omöjligt om man inte går ner mkt i pris. Att motorn gått 17.000 mil gör den inte heller lättare att sälja. Visst finns det bra ex, och fast den saknar bok, så tycker jag inte man ska låta bli att köpa en bil man gillar. Ett fullständigt M-test samt 100%-ig genomkoll av bilen på BMW och du nästan garanterat vet alla fel. Detta är nog mer värt än en bok. Men ett pris då... blir svårsåld pga bilen samt avsaknaden av bok. Runt 65.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Har inte alls den uppfattningen att det är svårt att sälja en M-bil, utan tvärt om, det är en väldig efterfrågan efter dem! Har man bara ett vettigt pris så... och för 65' som bumper sa, har man nog inte kvar bilen i många dagar... Håller med att det finns kategorier av M-bilar, framför allt E34:an, det finns det extremt billiga för knappt 60' som har något fel, vanligt är växellådan som har havererat. Och så finns det de fina bilarna som kostar mkt mer. Bumper, har du nobbat ett bud på över 100' för din 90:a? Min -89:a är oxå väldigt fin och jag ska sälja den nu. Vad tycker ni jag ska begära för min? 18000mil, blackline, nedlackad, spoiler från E39, import, servicebok, elhissar, elspeglar, ellucka, stora datorn, stereo, telefon, klima, sportstolar, nylackad, 3,8l 17" med bra breda däck. //Daniel |
|
|
Det var Peter som hade nobbat. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
sorry, skrev fel namn //Daniel |
|
|
Danne Skall du sälja din M5:a? Är du inte nöjd med den eller letar du efter en bättre vinterbil kanske? Jag tror att din bil är värd ca 90-100', 18' mil är som sagt inga problems om servicen är skött på den och slitagedelar bytta. Just ditt ex varkar dessutom vara välskött och fin. Mvh Christoffer |
|
|
Christoffer, du kan se annons här på börsen, la in den igår. Jo nöjd är jag, det är den bästa bil jag har haft! Men jag tänkte skaffa mig en lite mer ekonomisk billigare BMW... //Daniel |
|
ulfson |
Jag har en -91:as M5 på G. Den har varit i Sverige ca 3 år. Kanonskick all utrustning bara 11500 mil och detta stämmer efter vissa kontroller.Aldrig vinterkörd Vad ska man betala för en sådant ex, 100000 - 110000 är det rimligt. ????? |
|
Om den är fullutrustad + lite till och allt verkar i mkt bra skick så kan den nog vara värd 100.000:- för 11500 mil är ju inte mycket. Fast å andra sidan kan man få en 3,8l för de pengarna... //Daniel |
|
ulfson |
Jag har letat ett tag nu,men man vill ju att det ska vara perfekt innan man slår till. Vet någon om det finns en fräsch M5 92 eller 93 till skapligt pris. |
|
Hej på er, Jag måste hålla med om att visst så är skicket på en bil det mest avgörande,men jag personligen skulle inte ens ta mig tid att ringa på en bil utan servicebok!! Sen har vi ju en annan aspekt på prisraset på BMW och M-bilar i synnerhet, var själv nere i Tyskland för en månad sen och hittade inte mindre än 26!!!!M-5 till ett pris på mellan 5-10 000 Dmark!! Vi åkte och tittade på dem som hade servicebok (11 st) och jag måste säga att hälften (5st) var i kanonskick. Den billigaste fick vi för 7100 d-mark ca 34000kr. Vi (eller min kompis köpte 2st, till sig och sin bror)fick den andra för 9200 d-mark ca 44 000kr Bägge bilarna har efter hemkomst gått igenom stora m-testet med bara ett fåtal anmärkningar (skitsaker) Så nu åker de omkring med superfräscha m-5 för en spottstyver ca 50 000kr och 60 000kr. Vad vill jag då ha sagt med detta ?? Det är tyvärr så att dessa låga priser på dessa bilar kan man tyvärr ej bortse från, hur lågt satta dem än är. Det i sin tur medför ett orättvist prisras på våra bilar i Sverige. Vilket jag tycker är jävligt sjukt?? Jag menar att det är precis som Peter säger i ovanstående inlägg- att det är skicket+dokumentation som avgör..... Så tala om för mig varför någon inte skulle vilja köpa en M5 i mkt bra skick + dokumentation + M-test till nästan det halva priset?? Tyvärr är det den bittra sanningen! Ser bara på min egen bil hur tusenlapparna flyger iväg på värderingar/prisdumpningar.. MVH dexx |
|
| Som sagt det är lite trist att se. Men men bilen man har blir ju inte sämre för det. Att köpa en M5 är ju inte direkt en korrekt ekonomisk investering. Det är bara att passa på att köpa sig en reservdelsbil! | |
|
Peter :-),bra sagt... Min bil blir ju inte sämre för att den finns att köpa till 50% lägre pris än vad jag gav för den.. Den är samma underbara skapelse ändå:-)) Kanske lika bra att passa på och köpa en reservdelsbil nu när det är köparnas marknad.. /dexx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.