|
|
|
|---|---|
| Hej alla glada! Har ni provat en 316 e46? Vad tycker ni, är den slö eller ok? | |
|
Bagarillo: Är en 316i slö? Allt är relativt! Jämför man med en M3'a så är svaret "Ja!" och jämfört med min sambo's Suzuki Swift från -92 så är svaret "Nej!". Med tanke på att det är BMW's motorsvagaste E46'a på drygt 100 hk kan du ju inte förvänta dig att kastas bakåt när du trycker plattan i botten. Det finns inget bättre råd att ge än detta: Ut och provkör! roadZter |
|
| Körde 316 e46 för nått år sedan...tyckte att den kändes riktigt pigg och trevlig att köra faktiskt. En mycket bra motor och ett bra chassi helt enkelt... | |
| .....Jag har en själv och är fortfarande förvånad över bilens egenskaper och vad den "ger tillbaka" för pengarna, jag ville bara kolla om jag var cocobello eller om det kanske var så..... | |
|
Väldigt många underskattar 316. Mina föräldrar har en 316i-94. Den är inte snabb, men den är trevlig och går väldigt billigt. Vid normal körning så räcker motorn, men vill jag ha lite kul så känns den lite väl slö. Allt är en kompromiss. Hej hopp! |
|
|
316 är väl den enda 3-serie (och 318 då) som inte dånar och låter som värsta zigenarbilen tycker jag. Har kollat på ett tiotal 320-25 innan jag köpte min 316 och det som jag tyckte var jobbigt med dom var att dom förde sånt liv, kände sig som värsta bondraggarn när man kom och åkte i dom.. Ok att 316 är slö som få, men den räcker till det mesta och mer än så kräver jag nog inte.. (nu pratar jag E36 dock, såg inte trådnamnet förrän nu - äsch) |
|
|
Evergreen, Då får du ta och skaffa dig en 328-e46 nästa gång (om du vill ha några kusar till) för den är nämligen löjligt tyst.... Alltför tyst för min smak iaf. Sexan SKA låta... :) |
|
|
Får väl kanske göra det =) Det är ju mycket kaxigare att smyga fram till rödljuset för att sedan stämma bäcken i ån.. |
|
|
Jag tycker att min 316 är ganska välutrustad med antispinn och sånt men dom måste ju snåla nånstans för att få ner priset och jag tror bla att ljudisoleringen fått ge vika lite.... Nu åker jag på 225 och det dånar bra i kupén tycker jag. Ändå ville jag ha tysta däck, och köpte Dunlop sp 9000. Annars är jag supernöjd med bilen. Bor i Zon 1 och betalar inte ens 5 loppor/år i helförsäkring, då har jag försäkrat extrautr för 40 000. Sen att den drar 0,7 blandad körning typ...... Jag försöker övertala mig själv att det är en sån här man ska köra sen entusiastförsäkrar man sin andra bil, typ 635 csi. Då får man inte så höga bilkostnader och kan lägga stålar på annat som styling!! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.