|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag har skrivit före i forumet om m3 paket från Ace Designe .. men nu har jag beslutat mig att det är onödigt att köpa detta paket till min 316i-95 som har en liten motor ,samt att fälgarna är viktiga.(jag har vanliga fälgar =plastkåpa som bara sitter på själva fälgen dvs inga alufälgar alltså). Vad vore en stylad BMW med M3 optik utan feta fälgar ,därför har jag beslutat mig att köpa fälgar först och sen att tänka på att köpa M3 paketet....jag har beslutat att köpa Rondellfälgar från Länk ----------------------------------------------------------------------- min stora fråga är nu jag har planerat att köpa 17*-8 tum fram. 17*-10 tum Bak. går det att montera in 10 tum breda fälgar bak på en 316i e36-95,eller måste man ändra på skärmarna på nåt sätt..... finns det en lag som säger att fälgkanten inte får komma ut ur skärmarna? ///Mycket tacksam om nån kan svara på mina frågor!!! ///MVH Muhanad " BMW Rules" | |
|
Jag är inte helt säker, men jag tror inte att Rondell 58 finns i 10" till E36. Sedan tror jag det skulle vara aningens problematiskt att få plats med så breda fälgar i bak på din bil. Annars tycker jag att 8" runt om är ganska lagom på E36. /Erik |
|
|
Har kollat på forumet och hittade denna länk Länk han har ju 18*-9,5 tum Bak ... det borde väl gå att montera in 17*-10 på mina eller är det större hjulhus på en M3-96? ////////MVH " BMW RULES" |
|
|
han har nog valsade skärmar på sin bil ! köp 8,5 bak 8 fram sen m3 fronten ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
jaha men vad behöver man om jag har tänkt att valsa skärmarna ... jag vill gärna få in de där 17*-10tum (bak).. är det svårt att göra detta moment? kan nån firma fixa sånna saker? 7000kr har jag men en vän som jag känner kommer att ge kanske 4000kr...... ///MVH Tack för svaren skriv gjärna mer om nån har synpunkter på vad jag kan ändra med så lite pengar! |
|
|
Jag skulle inte valsa. jag skulle satsa på mindra fälgar. finns fälgar som är feta som inte är allt för breda. med valsning är där en del problem det måste vara noga utfört så det inte blir fel. Bilen kommer nog uppträda lite annulunda med så breda däck. Själv tycker jag det är overkill på en 316 i men alla har olika smak. Är det den feta kanten du är ute efter !?. tänker du ha fler än 1 som ska åka med bilen. !? är den sänkt. Satsa på en m3 fälg som är något breddad kanske till 9 tum sen 235 på det. Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Tjenare det är jag som har den med 9.5x18 (M3-96) Helt riktigt som sägs så är skärmarna valsade bak. Jag har oxå rätt smala däck 245/35 10" blir nog taight att få dit. Men kan man resa till månen så går nog detta att fixa Länk Länk |
|
|
Jaha det låter vettigt ! men vilka däck dimensioner kan jag ha nu utan att ändra på den (utan att valsa!)...... en fråga till Imix ,jag undrar vart du har fått dessa fälgar ,har du beställt de från en speciell intersida . samt hur mycket fick du lägga ut på de fälgarna????? /// Tack grabbar ni har hjälpt på mig på traven lite....... MVH Muhanad |
|
|
det ska stå Fälgdimensioner........... ////MVH Muhanad |
|
|
Jag skickade efter dom direkt från fabriken i Frankrike. 29.000 inkl moms o frakt + 8000 för däcken+1000 för valsningen Länk Länk |
|
|
som sagt 8,5 tum bak samt 7,5-8 frm med 225/45/17 235/45/17 bak bör gå smärtfritt ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
jaha men har nån förslag på vad jag kan göra för att få den största förändringen(utseendemässigt) på den... jag har bytt avgassystem ,ögonlock samt vita framblinkers... vad kan man göra mest med 7000-8000 kr? Tack förresten Flayer och imix för informationen! ////MVH Muhanad (BMW 316i -95 ) |
|
|
sänka den ! någon annan typ av front takvinge ! vinge bak ! lacka ner om du inte gjort det ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
ok tackar för svaren jag har fått!!! |
|
| Hej, jag har en 316i med 10" BREDA FÄLGAR BAK. Ser bra ut med då är hjulhusen valsade. passar galant! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.