|
|
|
|---|---|
|
Hey Hopp!! Jag är i desperat behov av hjälp - Min skitbil vill inte funka :( Det är luft i kylarsystemet - finns inget expansionkärl, det är slutet system, jag har luftat skiten i 3 dagar, men hon kokar lika förbannat..Termostat finns ingen eftersom jag plockat bort den (fungerade varken bättre eller sämre med d) Inga hål på slangar å ingen skit i kylaren.. What to do?!? //Johanna | |
| Det är f.ö en 518i -88 ;) | |
|
Fungerar vattenpumpen som den ska? Flödar vattnet igenom systemet eller rinner det bara lite lätt? Du har inte hällt i något kylartätningsmedel eller något så det har blivit stopp någonstans? |
|
| Vattenpumpen fungerar som den ska & nått medel har jag inte hällt i :( | |
mange540 |
Om du har en avluftningsskruv på kylarslangen så kan du prva detta: Skruva bort skruven som sitter på slangen helt å hållet och fyll sen på med vatten tills det kommer ut vatten genom hålet (då har du tryckt ut den mesta luften). Du kan nu ev. behöva suga upp lite vatten då du troligtvis har för mkt vatten i systemet (funkar med sprayhandtaget till en vanlig blomspruta). Så gjorde jag på min E39 och det funka finfint. //Mange |
|
Har tyvärr ingen sådan skruv heller :( Men tack för tipset! |
|
|
prova att göra såhär.... Tömm ut allt vatten Sedan så monterar du en ny thermostat , och har full värme på vredet. Fyller på kylar vattnet VÄLDIGT och jag menar väldigt sakta.... Ta god tid på dej sen så kör du motorn varm samt under tiden så kan du passa på och klömmat på de kylarslangarna du kommer åt... Jag gjorde så på min 518 -75 , jag hade (samma grejor). Och det funkade (fast jag inte själv trodde på det tipset jag fick då) Av en riktig bmw guru.... Lycka till Billy B-10 Länk |
|
|
OBS!! Klämma på kylarslangarna (ska det stå). Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.