|
|
|
|---|---|
|
Någon som har testat om detta verkligen fungerar för att ta bort spärren i navigatorn så man kan titta på TV i mer än 5 km/h? /RS2 Bei orginal BMW Navigation: 1. Zündung einschalten. (Stufe zwei) 2. Im Navigationssystem-Menü TV wählen. 3. Einstellungen wählen. 4. Kontrast wählen. 5. Wenn Kontrastbalken sichtbar, Drehcursor drücken und gedrückt halten. 6. Zündung aus. 7. 8-10 Sekunden warten. 8. Drehcursor nun loslassen. 9. Zündung wieder einschalten. Anmerkung: Je nach Stand der Software kann es unter Punkt 4 statt Kontrast auch Helligkeit oder Farbe sein. Bei den alten Modellen ist Kontrast für die TV-Abschaltung zuständig, Helligkeit für Videotext. Bei den neueren Modellen ist Helligkeit oder Farbe für die TV-Abschaltung zuständig. Sofern man alles richtig gemacht hat, kann man nun während der Fahrt TV sehen. Um die Abschaltung wieder zu aktivieren, einfach nochmals die oben beschriebenen Schritte durchführen. | |
| Funkar inte på bilar från 2000 och nyare, tyvärr. :( | |
| Skicka tvenheten till www.nav-tv.com, de kan låsa upp den. | |
|
With orginal BMW navigation: 1. Ignition switch on. (level two) 2. In the navigation system menu TV selects. 3. Adjustments select. 4. Contrast select. 5. If contrast beams press and keep visibly, turning cursors pressed. 6. Ignition out. 7. 8-10 seconds wait. 8. Turning cursors now release. 9. Ignition restart. Note: Depending upon status of the software it can be under point 4 instead of contrast also brightness or colour. With the old models contrast is responsible for the TV disconnection, brightness for videotex. With the newer models brightness or colour is responsible for the TV disconnection. If one made everything correct, one can see TV now while driving. In order to activate the disconnection again, the steps simply described above again execute. 03:26 Funkar inte på bilar från 2000 och nyare, |
|
| OK, thanx! /RS2 | |
|
Och vi som vill veta hur man gör på nyare bilar. Någon som vet??? |
|
|
Jag har ett nytt tips jag försöker kolla upp. ;-) Ska tydligen gå att programmera om denna funktion på nyare bilar med BMWs service intrument DIS om man har de rätta koderna!? Någon som känner någon BMW mekaniker som kan hjälpa till att kolla upp detta? Jag antar att de inte "får" ändra denna funktion, men det är värt ett försök ändå. /RS2 |
|
|
Det stämmer nog. Jag har satt "min" BMW verkstad på detta. Dom nämnde något om att om man låser upp det nya systemet och vill sätta tillbaka låset var man tvungna att byta någon modul. Dessutom tillade dom att TV inte har någon självsökning typ RDS radio, så man kan inte åka runt och "titta" på tv iallafall, detta fick mig att tveka lite. Så är det tills någon annan kommer med mer info. |
|
|
Hör med Backlunds ljudbyggeri. Ekeröv. 53 08-560 333 48 |
|
|
3-serien är lite grinigare än 5:an att låsa upp men det ska gå. tydligen tar den signalen från vänster bakre ABS sensor? Vet inte om detta stämmer men den infon fick jag av verkstaden och dom hade forskat lite. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.