|
|
|
|---|---|
|
nu är jag irriterad på det här , tvättade bilen i 3timmar igår ,den glänsde som ny , o redan idag så är fälgarna smutsiga "bromsdamm" jag körde max 100km efter tvättningen igår o det vart inga hårda bromsningar , kan man inte slippa det här bromsdammet på nåt sätt ? Keep Your Distance This is a BMW ;) | |
|
oj då fel stavat vart det visst RUBRIKEN , jag menar Fälgarna alltså :)) Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Jag har samma problem, mina fälgar drar ut skiten genom fälgen så det samlas på fälgbanan. Det ser nytvättat ut i en kvart ungefär. Kör man på grusväg ligger det typ ett halvt kilo grus i varje fälg sedan, hopplöst... Det enda som finns att göra är att hålla fälgarna riktigt välpolerade och vaxade, detta gör det svårare för skiten att fästa. Det finns ju även gummiskydd att sätta innanför fälgen som ska hindra skiten från att dras ut i fälgen, men detta ser bara hemskt ut, dessutom vill man ju inte gömma bromsarna om de är så sexiga som på min bil... ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hade samma problem förut, och i mitt fall var det däckglansen som klistrade fast allt damm på fälgen. Det tog ett tag innan jag fatta att det var pga. spraymedlet. :D /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.