AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
549

Bättre Ljud, i roadster

BoZton Grodan
Personligen tycker jag och säkert många med mig att det är lite dåligt ljud i orginalhögtalarna, för att inte säga att det är så in i (en hel rad svordommar) misserabelt och det låter bara kråksång.

Framför allt i roadstern är det illa då man inte hör ett skvatt när man kör motorväg trots rutorna är uppe samt vinskydd och hela kittet.

Jag vet om att det finns en del länkar på Länk
Jag hade tänkt laborera lite under semestern v31-32 för att försöka få till bra ljud utan att inkräkta allt för mkt på bagage eller förstöra dörrsidor.

Om det finns någon med bilder på fina installationer eller länkar till andra sidor med installationer i Z3 så kanske vi kunde utbyta lite tankar kring detta i denna tråden.

// David

eF
900
eFx
520d Touring -09
Tjena,

Har ingen roadster, men skillnanden är ju inte allt för stor.
Kolla lite på Länk så står det en hel del, eller sök på z3 i bilstereo-forumet, så finns en hel del till.

Du kan ju strunta i att röra dörrarna helt och hållet och sätta diskanterna typ uppe vid A-stolparna, som jag gjort. Ser snyggt ut och tar 5 minuter att montera in, till skillnad från dörrarna som är halvbökiga att få loss, och för att inte tala om att få tillbaka :).
Det största problemet du får i en cab är ju vad du ska göra av bashögtalaren och hur du ska få bra bas i bilen, eftersom allt ljud tenderar att sticka iväg om du kör nercabbat, men även detta finns det också en hel del att läsa om här på bilstereo-sektionen.

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Förresten, jag har inte rört några orginalgrejjer alls, jag har dragit helt nya kablar till allt. Det enda jag rört är ju då högtalarna i kickpanelerna, som bytts ut till något lite bättre..

/eFx
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Kevin M Roadster har hittat en annan dörrsida att montera där det finns mer plats hör bättre högtalare. Han har även fått dit högtalare bakom stolarna precis under rullskydden. bild på dörrsidan hittar du här Länk

//J

"Löjliga brott kräver löjliga straff"
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Jag har byggt en liten baslåda och satt i fotutrymmet på passagerarsidan, funkar riktigt bra men mina vänner gnäller på att dom inte kan sträcka ut benen :->

/Hans
BoZton Grodan
Länk

Länk

Lite länkar på baslådebyggen för oss som inte fick tak till våra kärror......om det är så snyggt vet jag inte men lite inspiration..

Någon med ytterliggare bas-tips??

// BoZton Grodan
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Måste bara retas lite, och nämna att jag förra veckan åkte ifrån sundsvall nercabbat hela vägen & farthållaren på 139 med en cd bok.. fungerade utmärkt hann väl höra ungefär halva på 4,5 timme
/K

He makes the sign of a Z

BoZton Grodan
Du.... Alligatorn...

Här i södern fäller vi ner cabben i April & upp i början av November. CD bok?? ...Har du CD i kärran, tänk vad det går frammåt...
Själv spelar jag mest vevgrammofon i bilen....fiffigt att man kan använda samma vev till grammofonen som till att starta med*...

han är allt en jäkel till att retas..den där krokodilen

// David

Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
He he sorry pojkar kunde inte låta bli ,*host* nämde jag att
det var 400 w 2 subbar & 7cd vxl samt dvd player ehm.. nä det var nog bäst så..

He makes the sign of a Z

BoZton Grodan
Crock*

Vad kör du för prylar i din kärra, hur har du monterat subbarna?
Jag har inte kikat i"svärmorsluckan" på z4, men antar att det är lite bättre plats än i min groda*

/BoZton
eF
900
eFx
520d Touring -09
Skillnaden i Z4an är ju att svärmor faktiskt får plats, mot i Z3an där hon endast får ner handväskan.. ;)

/eFx
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Tjena grabbs nä inget är monterat av mig , det hade dom skyfflat in innan jag köpte , sitter en dvd & cd vxl mellan rygg stolarna.

/K

He makes the sign of a Z

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.