AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
700

Alpina B10 Touring

jo
15
jonkens
Z3 Coupe 2.8 -00
Någon som har en touring av modellen E-34? Funderar start på en sådan till frugan och hunden....

Har inte lyckats hitta några bilder på än, någon som vet några bra länkar?

Tack på förhand!

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Länk
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Kan inte bli lätt att få tag i en E34 B10 Touring..
Har jag fattat det rätt om det är så att det sitter en E39 V8 i en E34 på B10 4.6 touringen??..
E39 B10 V8 är väl inte samma motor i el..
Länk

Sparar till en....
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Så just att det måste vara en uppborrad 4.0 (vanosen)..
Får kanske börja tråna efter en B10 S nu men så länga orkar jag nog inte spara. Det skriv inget om när den började säljas..

Sparar till en....
Länk
jo
15
jonkens
Z3 Coupe 2.8 -00
Tack för svaren.

Den inofficiella sidan som Bempa skickade var riktigt bra, jämfört med den officiella. Har en riktigt ovanlig vagn på gång... Kan knappt hålla mig tills på måndag då jag ska få mer information kring bilen.

Vilka fallgropar finns det vid ett köp av en alpina? Vad ska man titta efter lite mer noggrannt vid köpet?

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Det viktiga men såna här bilar är att dom har haft "rätt" ägare som har haft tid och pengar att ta hand om bilen. Om servicen har skötts så tror jag inte att det ska vara några större problem.

Jag skulle lämna in på någon slags konditionstest, det blir ju lätt dyrt med den här typen av bil om något inte skulle stå rätt till eftersom reservdelar till alpina inte direkt är gratis.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
jonken, vet inte varför du söker just en E34-ALPINA-touring men
har du råd, lycka till !!!
det finns 4 st E34 ALPINA B10 4.0 touring gjorda
+ 19 st E34 ALPINA B10 4.6 touring -
tror det finns 2 eller tre i Sverige ?? -
MYCKET BRA ekonomi och tålamod = E34 ALPINA B10touring -
BRA ekonomi och tålamod = E34 M5touring
hyfsat ekonomi = E34 540itouring (olika varianter inkl med Mpaket men V8:an), gemene man ser nog inte skillnaden (??)

M5touring register
jo
15
jonkens
Z3 Coupe 2.8 -00
Vore ju kul att äga en bil som inte så många andra har...

Problemet är väl som alltid stålarna.

En 540-touring med M-paket och manuell låda är inte helt fel.

Skulle jag vara praktisk så skulle vi nog köpa en ny 318i touring men det är inte lika kul.

dunstan
Alpina kostar inte mycket mer att äga så länge det inte dyker upp fel relaterade till Alpina delar. Men det är väl inte så vanligt vad jag har hört... Hur det är att äga lite äldre Alpinor vet jag ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.