|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Håller förnärvarande på att leta nytt objekt och hittade en intressant E46 328i -98 hos Mårtenssons Bil i Hörby med 7k mil, svensksåld, sportstolar i halvskinn, komfortpaket nya däck mm. Ringde på bilen och säljaren förklarade att den var mycket fin. Åkte för att kika på den och den såg mycket riktigt fräsch ut på utsidan och jag bad säljaren om att få provköra den. Bilen gick först inte att starta förmodligen pga stilleståndet i bilhallen. När den väl gick igång och jag körde iväg kom skamfläckarna fram. Flera missljud från inredningen hördes. Vid hastigheter över 60 började bilen åla sig fram, kändes riktigt obehagligt (länkarmarna??). Växellådan kändes geleaktig, 3:an gick knappt att få i. Vid gaspådrag kom ett visslande ljud från transmissionen och vid inbromsningar kändes framvagnen instabil. Efter den 20 min långa provturen hade motorn ännu inte nått normal arbetstemperatur!! Ljudet i högtalarna var rena skämtet jämfört med det halv bra standardsystemet, hade den tidigare ägaren möjligen bytt till Biltema högtalare?? Efter provturen lyckades jag aldrig få kontakt med säljaren igen för att påpeka om bristerna på bilen, han satt istället framför datorn och verkade ointresserad, lika bra det kanske? Vände tillslut hem igen i min 4 år äldre kärra med 12000 mil och njöt av hur bra en BMW åldras om man bara sköter den som man skall. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Jag bor ca 5 min från nämda firma men tar hellre min bil och kör vidare till Eriksson & Månsson i Kristianstad.... Sök gärna på "mårtenssons" eller "Hörby", enjoy your reading...*S* Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Bor också i Hörby... Var hos mårtensson för ett tag sen och provkörde en bil som mina föräldrar ev skulle ha. Efter provturen sa vi till försäljaren att vi inte var så intresserade och att vi skulle leta vidare... Ca en vecka senare ringer försäljaren och frågar om vi inte skulle ha bilen!!! Då hade han tydligen letat upp oss i telefonkatalogen och ringde och tryckte på... Nä fy f-n då kan dom få behålla sin bil var min första reaktion... MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 Länk |
|
hjulet |
hmm. verkar som det är många som tycker att mårtenssons är tveksamma att ha och göra med. I min familj har vi dock bara positiva erfarenheter av denna firma, visst de har höga annonspriser, men deras nettopriser var alltid bäst i regionen, åtminståne på den tiden då de var aukt.... Kan dock hålla med Arne om att han är angelägen om att sälja bil, han ringde alltid om han hade nåt han trodde vi var inresserade av. Men han kom alltid ihåg allt om den bilen som vi ville byta in hos honom, såsom vilken sportratt, vilka fälgar som satt på osv.... Men det är ju något som jag ser som positivt! Det enda negativa jag har att säga är att farsan fick en gammal Honda Civic med "såsseros" i bakrutan som lånebil medan han väntade på sin "e34-tååring". Men å andra sidan var ju lånebilen gratis, så lite får man ju stå ut med..... |
|
De har även ringt till mig efter bilköp och erbjudit mig att ta en provtur i en annan bil som "skulle passa mig".. Mycket bra pris på inbyten... Var förbi på semestern en sväng för att se lite på deras fantasi priser.. De hade en röd M5:a 19 000 mil för 79 000 kr... jag skulle då ge max 45 000 :- för det vraket... skulle tippa på att den bilen har gått 30 000 mil istället... skinnet var bortskavt lite överallt och rosten i hjulhuset var snyggt över lackat.. /Jimmy Länk |
|
| Har också blivit lurad där, ringde på en annons på en E34a. Bilen skulle vara i nyskick, och när man sen kört hela vägen från Helsingborg så får man se ett vrak med rost på bagageluckan, dörrarna, huven och alla skärmar. Tror dom att man köper bilen bara för att de lurat dit en? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.