|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Här är en länk till www.bmwm5.com med en mycket bra sammanställning över några olika alternativ på vinterfälgar till nya M3:an. /RS2 Länk |
|
|
RS2, Jag har redan sett den (jag är ju admin där). Gäller bara 17-tum och för Nordamerika. Vi kan ha andra fälgar här och en del av deras kan vara svåra att få tag på. Men den bra är den. :) |
|
Håkan H |
Var och kollade hos några däckshandlare i helgen, tydligen så har även Pirelli ett dubbat 17" i år. Annars tror jag att det blir Hakka 2 för min del. En del av fälgarna som finns i sammanställningen på www.bmwm5.com verkar säljas av Molway Länk deras hemsida är dock lite bristfällig då det gäller teknisk info tex inpressning, innerdiameter och navhåls diameter. /Håkan |
|
Johan, Jo då, jag har sett att det är du som är admin där. Kul med ett E46 M3 forum på bmwm5.com oxå! ;-) Det är en bra länk för alla E46 M3 ägare för att få lite tips till att börja med. Här i Sverge så finns det ju många fler däck att välja mellan plus att det faktiskt finns en hel del 18" vinterdäck när man väl började leta. /RS2 |
|
| Kolla också Abbozzo i Göteborg på www.abbozzo.se för M5 Replica fälgarna! /RS2 | |
Håkan H |
Fick precis ett samtal från en av helgens däckshandlare tydligen har specialfälgar en 5-ekrad 17" fälg (Spider) som skall passa till e46 M3, är dock lite tveksam till designen. /Håkan |
|
Håkan, Har du ngn URL som visar hur den ser ut? |
|
| Specialfälgar har några fälgar till som har centrerings-ringar (typ BBS om ni vet vad jag menar) vilket gör att man kan ta två E46 fälgar fram och två E39 fälgar bak och få rätt offset. Fick detta tips av en däckhandlare eftersom ingen brukar tänka på det. /RS2 | |
| RS2, Fattar jag det rätt att det funkar med E39-fälgar bak om har rätt sorts centreringsring? | |
| Helt rätt! Man beställer bara fälgen med en centreringsring som är 72,5 mm i diameter istället. Detta är bättre än att behöva använda spacers på en vanlig E46 fälg. Många E39-fälgar har 15-20 mm i offset beroende på bredd. Detta gör att urvalet blir mycket större helt plötsligt. Bra tips va!? /RS2 | |
|
RS2, Verkligen bra tips! :) Man tackar. |
|
|
johann, Kolla på Länk välj fälgsortiment Spider är nr 10, de hävdade att 8:an också skall fungera (definitivt inte min stil). /Håkan |
|
|
RS2, Vet du om centreringsringarna är specifika för en viss fälg/tillverkare eller kan man montera såna på vilken e39 fälg som helst ? Om det är fallet blir ju utbudet genast mycket större och roligare. /Håkan |
|
| Nej, det fungerar tyvärr inte Håkan. Fälgen måste vara konstruerad med centreringsringar ifrån början för att detta trick ska fungera. Vissa tillverkare (t ex BBS) gör detta för att kunna använda samma fälg till flera olika bilmodeller som har samma bultcirkel och offset men olika nav. /RS2 | |
|
RS2, Ingen av de fälgarna föll mig i smaken. Får nog hålla mig till BMW eller BBS. |
|
| Samma här Johan. Testade t o m 17" M5 Replica fälgarna på bilen, men de såg lite för små ut på bilen. Så det blir BMW 17" M 68 fälgarna jag redan beställt ifrån Tyskland. De vet jag passar till 100% i alla fall. Har fått många bra tips om Blizzak LM-22 så jag tänkte testa dem i år. Det är ruskigt vad hala Michelin Pilot Sport däcken blir nu när det är kallt och blött! /RS2 | |
|
RS2, Pilot Sport däcken är riktigt hala så länge de är kalla. Tar man det lite lung ngn km så funkar det bättre. Åtminstone så länge det är plusgrader. Vilken hastighetsklassning är det på LM-22? |
|
|
RS2, Vad kostade M68 fälgarna i Tyskland ? BMW Sverige brukar vara hutlösa i sina fälgpriser, men eftersom jag inte har hämtat min bil ännu så kan man hoppas på en bra förhandlingsposition :-/. /Håkan |
|
|
Johan, i Sverige är Blizzak LM-22 klassade som H-däck med de finns också som V-däck i Tyskland. Vet inte om Bridgestone i Sverige kan fixa hem dem ännu. Håkan, jag har inte så bra kontakter i Tyskland längre så jag köpte via BMW i Sverige eftersom jag fick en bra deal på M68 fälgarna med däck. Jag tror att listpris är ca 4000 kr. Jag tror du kan få en bra deal också! |
|
|
För er som letar 18" vinterdäck till era bilar så finns här en bra sammanställning över vilka modeller och dimensioner som går att beställa i Sverige. /RS2 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.