|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag köpte nydligen en BMW 318 -86, det är min första bil. Jag fick den för ett billigt pris så det är en del o fixa på den. Så vad bättre än att vända sig till experterna på bmwpower.nu ? =) Till att börja med ett smärre men dock så irriterande problem. Hastighetsmätaren funkar lite som den vill, ibland funkar den perfa, ibland inte alls. Den kan komma igång om man knackar på instrumentpanelen. Jag har sett detta felet på fler BMW's. Är det en märkesjukdom? Och hur fixar jag det enklast o billigast? Är det att köpa ny instrumentpanel helt o hållet? Sen till lite större problem. Det är en del rost på, inte så mycket synligt(bara en del stenskott samt början till bubblor på några ställen på skärmkanterna) men golvet där man har fötterna om man sitter bak är nästan helt upprostat, samt en balk som är angripen. Detta skall min fader hjälpa mig med att laga. Men hur gör jag för att få stenskott o bubblorna att se snyggt ut igen? Puttsa med en stålborste o sen på med färg igen? Isf vad ska man ha för färg? Färgning o lack o sånt är det jag kan minst om. Motorer o mekaniskt är jag hyffsad på. Så lite tipps på hur man snyggar till med ny färg (lack?) uppskattas. Dessutom är det någon klopare som har gjort något med vänster framdörr så att den ser rätt skum ut. Som om han sprutat på färg o sedan ångrat sig o försökt torka bort det(!) Fast det syns bara om man går nära, men hade ju gärna fått bort el gjort om detta oxå. Oj va långt det blev =) Kunde nog ha kommit på lite mer problem oxå men vi tar dessa först. Tack på förhand *Nybliven BMW ägare* | |
|
Troligen är det någon lödning eller glapp kontakt i krets kort/kabel i panelen. Skruva av och kolla! Rost bublor, om du har tillgång till en kompressor så punktbästra bort rosten och fyll/dutta i med grundfärg samt lack. Kan sedan hjälpa att rubba/polera bilen för att få upp lacken igen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.