|
|
|
|---|---|
|
Byte bakdäcken på min M3 för någon vecka sen, och nu har den blivit ålig på vägen i farter över 100Km/h. misstäker obalans...kan det va det? Köpte samma dim på däcken fast me ett annat märke, däcken var nån cm smalare...men det ska väl inte spela nån större roll... Kan bilen bli svajig m eom fram däcken e för snedslitna? | |
Grusse |
Har haft samma problem jag också, men det har nu försvunnit. Vet inte om det var för att dom nya däcken skulle slitas in? Min kändes bättre när jag satt dom nya däcken fram, men det funkar ju bara om man har samma dim runt om. |
|
nä nu e nått fel...de inte balansen..då skakar det..kolla lufttrycket misstänker du har 17--- trycket bör ligga runt 2.8 bak vad är det för märke? kolla som sagt luft trycket genast |
|
|
"Köpte samma dim på däcken fast me ett annat märke, däcken var nån cm smalare...men det ska väl inte spela nån större roll..." Det här går inte ihop. Är det samma dimension eller inte? Har du ändrat däcksbredd med någon centimeter kan du helt klart räkna med skillnad i beteende. Olika däck/modeller beter sig något olika, ibland fungerar vissa kombinationer sämre beroende hur de sitter på bilen. |
|
|
Har kollat lufttrycket i alla däcken runt om idag. Har 3.0 bak som jag hade innan. däcken jag köpte e Hankook 245/35/17...innan hade jag michelin pilot 245/35/17. michelin däcken e lite bredare, vet ej varför. Har bara en lambdasond för tillfället me, det lär ju knappast göra sån skillnad...bara att man tappar motoreffekt...+ drar mer bensin. |
|
sebbe |
hej. Jag har 3,0 fram och 3,4 bak.....225x45x17/245x40x17 |
|
Hej har haft exakt samma symptom. Bilen gick som en orm på vägen, helt livsfarlig!! Löste det med att sätta dom nya fram ,sen låg den som ett strykjärn igen :) Kör med 225/40-18" runt om. pirelli bak och nokia fram. Har en teori om att olika fabrikat inte funkar ihop alla gånger. M3 familjebilen |
|
|
jag har good year F1 235/40/17 fram och hankook 245/35/17 bak.. mina framdäck e ju lite snedslitna fram, har hängt med ett tag, så kanske det löser sig om jag byter till nya fram oxå... |
|
|
Eller till "riktiga" däck bak också... Har inte hört så mycket gott om Hankook däcken precis. Lågpris däck är inte bra. Satsa på riktiga däck runt om, typ Good Year, Falken, Yokohama osv. Något av de stora märkena... Då kommern ästan garanterat dina problem försvinna. Gjorde det för kompisen iallafall när han sparat in på däcken och köpt Hankook.... Bilen gick som skit, bytte däck till Falken.... sen var det aldrig något problem mer. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
| hankook på M3? jag skulle alldrig sätta sånna däck på en sportbil..har prova många lågprisdäck..allt från nankang till hankook..de dåligt grepp på vått..och massa annat..kommer alldrig mer snåla på däck,,,...lägger nu bara märken som pirelli...bridgestone......dunlop..osv...M3 kom väll original me michelin? | |
| Det e första gången som jag har köpt lågprisdäck... | |
|
Har ingen M3, man jag har inga större problem med mina Hankook (nyare Ventusen) trots att dom har suttit där i ett par-tretusen mil. Har 18", 225:or runt om. Åk och prata med däckhandlaren, så ska ju inte bilen bete sig. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hej. Samma fenomen uppstod på min bil efter byte av bakdäck. Felet var en kombination av dåliga bussningar i bakaxlen (Cilentblock) och gammla framdäck. Efter byte av bussningar så blev problemet mycket minder men fortfarande kännbart i över 200 kmh. Det försvann helt vid byte av framdäcken. Viktigt att man har rätt dimention på däcken, fram 225-45 17 bak 235-40 17. M3orna är nog lite känsliga med dimetionerna. Lycka till!! 1BJÖRN |
|
|
min M3 99:a har original 245/40 17-------åkt på 255/40 17 oxå¨...nu åker jag 19 tum.....de har alldrig vart problem...gäller att hålla till kvalite.....haft snabba bilar innan och lagt billiga däck..vad som hänt vill jag inte berätta.....jag tycker hankook samt andra billiga märken är helt ok på vanliga bilar som 325 osv.....men har man bil me 300 häst och trycker på så börjar det åla om de inte kvalite däck..... PIRELLIS SLOGAN = power is nothing whithout controll |
|
|
Bytte mina slitna framdäck nyligen och innan bytet var bilen spårig och nästan farlig att köra. Efter är det så stabilt det kan bli! __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.