|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar hur man på bästa sätt tar bort ett envist klistermärke på karossen det är asfult med ett klistermärke i silver med en sunken hästfan på..... Snälla hjälp mig... Thomas Ahlström | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Värm försiktigt med en värmepistol eller en hårtork modell med högre effekt. Ta bort överflödigt klister med startspray eller lacknafta ev förtunning men med försiktighet. (Startspray är ett mycket bra rengöringsmedel, rekomenderas av skinngubbar om man fått fett på skinnklädseln, det dunstar fort och lämnar inga rester innehåller eter så det brukar lukta sjukhus en stund. Hasso |
| Skölja med varm vatten o tabort klistret med t-röd brukar funka, har gjort så när jag strajpatav taxin. | |
|
Hassos exempel är bäst. Så gör proffsen. Man värmer försiktigt (helst med hårtork = inte lika stor värmeutveckling och inte lika stor risk att skada lacken) och drar lätt av märket. |
|
|
Tackar så mycket...... det funkade utmärkt Hasso Thomas Ahlström |
|
calles80 |
De absolut bästa sättet är att ha en varmvatten hink brevid sig och doppa en tvättsvamp i hinken o sen lägga svampen mot dekalen tills hela ytan blivit uppvärmd jämt över hela området. Sen ta bort dekalen. Skadar ej lacken, rekommenderas av de absoluta proffsen i dekalvärlden! |
|
Hos billackerare finns det ett medel som luktar kanel, det är gjort för att få bort klister efter dekaler, fungerar skit bra och det förstör inte lacken. Patrik L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.